­

ervaringen onderhoudskosten

• Jonas Rosenstok
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 jul 2012 09:06 #9570 door Jonas Rosenstok
Beantwoord door Jonas Rosenstok in topic ervaringen onderhoudskosten
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorJonas Rosenstok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jul 2012 17:51 #9568 door Arno Z
Beantwoord door Arno Z in topic ervaringen onderhoudskosten
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Arno Zwaag

Ouderkerk a/d Amstel

nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.

• Jonas Rosenstok
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jul 2012 14:16 #9567 door Jonas Rosenstok
ervaringen onderhoudskosten werd gestart door Jonas Rosenstok
Beste dubbelluchters,

Ik overweeg om een 508 aan te schaffen om als camper te gebruiker, en om daar zoveel mogelijk zelf het onderhoud aan te doen. Ik ben nog geen ervaren automonteur (wel wat basiskennis) en hoop dan ook door het zoveel mogelijk zelf doen wat meer ervaring op te doen.

Voordat ik de sprong waag wil ik zeker weten dat ik me de kostenkant kan veroorloven. Daarom probeer ik zicht te krijgen op het kostenplaatje en ben benieuwd naar jullie ervaringen. In welke ordegrootte moet ik denken bij de jaarlijkse onderhoudskosten van een 508? Bijvoorbeeld de 508 die momenteel op klepjes.dubbellucht.nl staat ( klepjes.dubbellucht.nl/detail.php?id=875 ) - dat is een 508 diesel uit '82 met 250K op de klok waarvan volgens verkoper allereerst fuseekogels, handremkabel en uitlaatrubber moeten worden vervangen (om uberhaupt de weg op te mogen). Ik las elders in dit forum dat de fuseekogel vrij gemakkelijk is te vervangen.

Naast onderhoud is de andere grote vaste kostenpost neem ik aan de verzekering. Ik zag dat lidmaatschap van dubbellucht daar mogelijkheden voor schept, maar ben benieuwd naar de jaarlijkse kosten (ongeveer).

Laatst bewerkt doorJonas Rosenstok.

Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden
­