- Berichten: 1808
- Ontvangen bedankjes 400
MERCEDES 608 D GROOT OF KLEIN RIJBEWIJS?
- R.P.M. van Leeuwen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
19 jul 2012 08:30 #9566
door R.P.M. van Leeuwen
Beantwoord door R.P.M. van Leeuwen in topic MERCEDES 608 D GROOT OF KLEIN RIJBEWIJS?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorR.P.M. van Leeuwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 jul 2012 17:56 #9565
door Arno Z
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Beantwoord door Arno Z in topic MERCEDES 608 D GROOT OF KLEIN RIJBEWIJS?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.P.M. van Leeuwen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1808
- Ontvangen bedankjes 400
16 jul 2012 02:01 #9562
door R.P.M. van Leeuwen
Beantwoord door R.P.M. van Leeuwen in topic MERCEDES 608 D GROOT OF KLEIN RIJBEWIJS?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorR.P.M. van Leeuwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.P.M. van Leeuwen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1808
- Ontvangen bedankjes 400
14 jul 2012 23:31 #9560
door R.P.M. van Leeuwen
MERCEDES 608 D GROOT OF KLEIN RIJBEWIJS? werd gestart door R.P.M. van Leeuwen
Goededag bezoekers van dit forum.
Ik werk al een tijdje bij mn werkgever waar al jaren een bedrijfsbrandweerwagen staat en soms wordt gebruikt om eea te verpompen.
Het bouwjaar schat ik begin jaren 70 ,het gaat om een 608 d ,dubbelle cabine met een brandweer ombouw achter de cabine met 5 rolluikjes. en ja dubbellucht ....de wagen staat op dit terrein sinds nieuw
De km stand is slechts in totaal 12800 km .De staat van de wagen in ogenschouw nemend klopt dit wel ik zie van onder nergens roest,cabine is qua plaatwerk punt gaaf, echter aan 1 zijde is bij een wielkastrand achter wat roest ,en wat aan een paneeltje onderaan ,aan de zelfde zijde.
Lijkt erop dat er ooit een schade slecht is hersteld ,of dat tijdens de ombouw naar brandweer destijds ,de roestpreventie op dit deel niet serieus is genomen.een leuke klus omdaar nieuw plaat werk in te zetten
Ik werk er nu bijna 10 jaar en de bus staat altijd warm binnen op de lader.
De motor oogte wat vet achter de voorste poelie.er lag een olie waas onder de bus ,of dat van de bus is weet ik niet de carterpan was verder droog. Lijkt me geen onmogelijke klus om in het ergste geval de krukas keerring te vernieuwen.
Nu kwam van de week af dat de bus weg moet ,of ik er intresse in had.
Wel dat heb ik wel ik zou er een recreatie bus van willen maken.
Men zij dat ik wel een groot rijbewijs nodig had.
Maar kan je zon 608d niet terug keuren tot b rijbewijs door het laadvermogen omlaag te brengen?De pomp etc ga ik niet gebruiken ,de slangen rol ook niet ,net zomin de opbergvakken. Dit wou ik gaan verwijderen mocht de deal doorgaan.
Ik loop al een lange tijd te zoeken naar een goede wegenbelasting vrije bus nadat ik mn nissan bus heb weg moeten doen omdat de houderschapsbelasting te hoog werdt als particulier.De ruimte en practische geneugten zoals recreatie/fietsen meenemen,handige bus voor transportjes van bouwmateriaal etc mis ik erg.De vakanties met de nissan en de transit Waren altijd leuk.
Mijn vragen zijn;
- kan ik de 608 d terugkeuren tot b rijbewijs bus?
-Hoe verzeker je zo n bus ,ik heb meerdere klassiekers ,de bus schat ik zo n 40 jaar oud.
- wat is wijzer terug keuren tot bus of camper?
- wat is een redelijk bod?
- is er inzet dan wel overzet plaatwerk voor de deze serie?
- hoe zit het met spare parts makkelijk te krijgen en betaalbaar of onmogelijke verkrijgbaarheid en dus hoge prijzen?(lijkt me stug bij mercedes zo is mn eigen ervaring met div auto s van dit merk)
ik lees op diverse 508 /608 sites over een verbruik van 1:9 ,dat deed mn nissan en transit ook beide van eind jaren 90 .
Of kan ik beter de brandweerbus laten afvoeren als schroot? lijkt mij zonde en zou mij personelijk aan het hart gaan ik wil de bus eigenlijk hiervoor behoeden....
Ik zie graag uw reacties ,als het doorgaat wordt ik zeker lid, ik kom ook zeker eens kijken op een meeting om ideen op te doen,ben na 2 avonden gooGELlen erg enthousiast geraakt, en de herinneringen van vroeger toen mn vader een bedrijf had met oa 5 hanomag henschels ,en de tijd dat ik bijverdiende in de vrachtwagen garage borrellen weer op.
Wat een vergadering met je kan doen he?
Groeten Rene
Ik werk al een tijdje bij mn werkgever waar al jaren een bedrijfsbrandweerwagen staat en soms wordt gebruikt om eea te verpompen.
Het bouwjaar schat ik begin jaren 70 ,het gaat om een 608 d ,dubbelle cabine met een brandweer ombouw achter de cabine met 5 rolluikjes. en ja dubbellucht ....de wagen staat op dit terrein sinds nieuw
De km stand is slechts in totaal 12800 km .De staat van de wagen in ogenschouw nemend klopt dit wel ik zie van onder nergens roest,cabine is qua plaatwerk punt gaaf, echter aan 1 zijde is bij een wielkastrand achter wat roest ,en wat aan een paneeltje onderaan ,aan de zelfde zijde.
Lijkt erop dat er ooit een schade slecht is hersteld ,of dat tijdens de ombouw naar brandweer destijds ,de roestpreventie op dit deel niet serieus is genomen.een leuke klus omdaar nieuw plaat werk in te zetten
Ik werk er nu bijna 10 jaar en de bus staat altijd warm binnen op de lader.
De motor oogte wat vet achter de voorste poelie.er lag een olie waas onder de bus ,of dat van de bus is weet ik niet de carterpan was verder droog. Lijkt me geen onmogelijke klus om in het ergste geval de krukas keerring te vernieuwen.
Nu kwam van de week af dat de bus weg moet ,of ik er intresse in had.
Wel dat heb ik wel ik zou er een recreatie bus van willen maken.
Men zij dat ik wel een groot rijbewijs nodig had.
Maar kan je zon 608d niet terug keuren tot b rijbewijs door het laadvermogen omlaag te brengen?De pomp etc ga ik niet gebruiken ,de slangen rol ook niet ,net zomin de opbergvakken. Dit wou ik gaan verwijderen mocht de deal doorgaan.
Ik loop al een lange tijd te zoeken naar een goede wegenbelasting vrije bus nadat ik mn nissan bus heb weg moeten doen omdat de houderschapsbelasting te hoog werdt als particulier.De ruimte en practische geneugten zoals recreatie/fietsen meenemen,handige bus voor transportjes van bouwmateriaal etc mis ik erg.De vakanties met de nissan en de transit Waren altijd leuk.
Mijn vragen zijn;
- kan ik de 608 d terugkeuren tot b rijbewijs bus?
-Hoe verzeker je zo n bus ,ik heb meerdere klassiekers ,de bus schat ik zo n 40 jaar oud.
- wat is wijzer terug keuren tot bus of camper?
- wat is een redelijk bod?
- is er inzet dan wel overzet plaatwerk voor de deze serie?
- hoe zit het met spare parts makkelijk te krijgen en betaalbaar of onmogelijke verkrijgbaarheid en dus hoge prijzen?(lijkt me stug bij mercedes zo is mn eigen ervaring met div auto s van dit merk)
ik lees op diverse 508 /608 sites over een verbruik van 1:9 ,dat deed mn nissan en transit ook beide van eind jaren 90 .
Of kan ik beter de brandweerbus laten afvoeren als schroot? lijkt mij zonde en zou mij personelijk aan het hart gaan ik wil de bus eigenlijk hiervoor behoeden....
Ik zie graag uw reacties ,als het doorgaat wordt ik zeker lid, ik kom ook zeker eens kijken op een meeting om ideen op te doen,ben na 2 avonden gooGELlen erg enthousiast geraakt, en de herinneringen van vroeger toen mn vader een bedrijf had met oa 5 hanomag henschels ,en de tijd dat ik bijverdiende in de vrachtwagen garage borrellen weer op.
Wat een vergadering met je kan doen he?
Groeten Rene
Laatst bewerkt doorR.P.M. van Leeuwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.299 seconden