­

2 vragen: RVS en pk's

Meer
20 aug 2012 21:21 #9250 door D.J. Kramers
Beantwoord door D.J. Kramers in topic 2 vragen: RVS en pk's
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Toffecamper.nl

For your travelling pleasure..,
Laatst bewerkt doorD.J. Kramers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 jun 2012 22:03 #9249 door E. Roeten
Beantwoord door E. Roeten in topic 2 vragen: RVS en pk's
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorE. Roeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jun 2012 14:20 #9248 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 2 vragen: RVS en pk's
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jun 2012 22:34 #9247 door Arno Z
Beantwoord door Arno Z in topic 2 vragen: RVS en pk's
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Arno Zwaag

Ouderkerk a/d Amstel

nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jun 2012 22:23 - 13 jun 2012 22:24 #9246 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 2 vragen: RVS en pk's
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 13 jun 2012 22:24 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • teun teun
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 jun 2012 20:41 #9245 door teun teun
2 vragen: RVS en pk's werd gestart door teun teun
Dag mede forummers,

ik ben nieuw hier, en op zoek naar een bus. aanvankelijk had ik een 508 in gedachten, vanwege de verhalen over de krachtige en degelijke motor. Maar nu kwam ik een 407 tegen, maar dan met een om617 motor. Deze motor staat als ik mijn snelle onderzoek op internet kan vertrouwen ook als zeer goed bekend en heeft zelfs nog meer pks dan de om314.
De 617 zou een motor zijn met hoge toeren, de 314 eentje met lage toeren. Nu is mijn vraag: als de pks bij elkaar in de buurt liggen, waarin ligt in de praktijk dan het verschil?
Zou bijvoorbeeld de trekkracht voor een eventuele aanhanger bij de om617 veel lager liggen? (er is een plan om een snelverkeer woonwagen erachter te bouwen.

Een andere vraag die ik had is over het plaatwerk. Ik begrijp dat de dusseldorfers nogal roestgevoelig zijn qua plaatwerk. Nu is op de betreffende bus een aantal plaatdelen vervangen door rvs. Das natuurlijk mooi voor die platen, maar een leek als ik, vraagt zich dan af hoe het zit met galvanische werking? Gaat de rest van het plaatwerk dan niet 2x zo hard roesten?

alle antwoorden worden gewaardeerd
mvg
teun
Laatst bewerkt doorteun teun.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.276 seconden
­