­

406D verkort voorgloeien, kortsluiting

Meer
15 apr 2012 19:21 - 15 apr 2012 19:22 #8738 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 15 apr 2012 19:22 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 apr 2012 19:35 #8737 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hans Geers
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 apr 2012 15:08 #8736 door Hans Geers
Beantwoord door Hans Geers in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorHans Geers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 apr 2012 19:57 #8735 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 apr 2012 09:48 - 07 apr 2012 10:40 #8734 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 07 apr 2012 10:40 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 apr 2012 20:17 - 06 apr 2012 23:08 #8733 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 06 apr 2012 23:08 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 apr 2012 18:33 #8732 door A.D. van Zoest
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorA.D. van Zoest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 apr 2012 17:43 #8731 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 apr 2012 17:25 #8730 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 apr 2012 10:51 - 06 apr 2012 11:11 #8729 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 06 apr 2012 11:11 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 23:34 #8728 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 22:54 #8726 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 22:21 #8725 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 22:20 #8724 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hans Geers
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 20:33 #8723 door Hans Geers
Beantwoord door Hans Geers in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorHans Geers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 apr 2012 19:31 #8722 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 16:41 #8721 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 16:36 #8720 door Gaby Penders
Beantwoord door Gaby Penders in topic 406D verkort voorgloeien, kortsluiting
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 apr 2012 15:39 - 05 apr 2012 15:42 #8719 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 05 apr 2012 15:42 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gaby Penders
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 apr 2012 13:29 #8718 door Gaby Penders
406D verkort voorgloeien, kortsluiting werd gestart door Gaby Penders
Hallo allemaal,

Een week geleden hadden wij al moeten vertrekken richting Italie en over een week moeten wij daar ook echt zijn omdat we daar een baan hebben. Inmiddels zijn ze al 5 weken bezig met onze 406D bus. Apk heeft al de nodige duiten gekost en dan denk je dat je alles hebt gehad... mis. Volgens de garage was het contactslot doorgebrand en een gloeibougies kapot. Deze zijn vervangen maar een paar dagen later wilde de bus wederom koud niet starten. Wat bleek: weer een andere gloeibougie kaput en weer een contactslot doorgebrand. De vorige eigenaar zei ons dat er een versneld/nieuwer voorgloeisysteem in de bus was gezet. Blijkt dat er geen gloeirelais aangesloten lijkt te zitten, de bus heeft gewoon oude langzaamgloeiers en geen snelgloeiers en deze zitten zo geschakeld dat de voorste 12v krijgt maar daarachter krijgen de bougies veel te weinig stroom om goed te gloeien. De garage kijkt nu of ze het op kunnen lossen met gloeibougies met minder weerstand waardoor alle bougies evenveel stroom krijgen.

Toch blijf ik het vreemd vinden en me afvragen waarom het contactslot en bougies tot twee keer toe kortsluitingsproblemen hebben veroorzaakt. Is er zeer toevallig twee keer een gloeibougie kapot gegaan? Er zat geen eens een zekering op de gloeibougies aangesloten dus de garage heeft nu een zekering gemaakt. Deze is wel 40 ampere maar volgens mij moet dit zelfs 60 ampere zijn naar wat ik ergens las. Is 40 wel voldoende? En hoe zit het met dat met die geschakelde bougies en het ontbreken van het gloeirelais? Wie oh wie heeft tips of ideeen.

Wij snappen er inmiddels niets meer van. We hebben de vorige eigenaar gevraagd om tekst en uitleg wat ze precies hebben gedaan om die gloeitijd te verkorten en waarom. De garage moet het nu opnieuw uitvinden wat er is veranderd en waarom en dat kost ons ontzettend veel geld op het moment.
Laatst bewerkt doorGaby Penders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden
­