­

Verschil in acterassen T1 bussen

Meer
03 mrt 2012 00:38 - 03 mrt 2012 00:39 #8481 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 03 mrt 2012 00:39 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed Bendijk
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 mrt 2012 23:31 #8480 door Ed Bendijk
Verschil in acterassen T1 bussen werd gestart door Ed Bendijk
Hallo,

Ik heb een 208 bus op benzie en als zovele zou ik graag wat mindervtoeren willen draaien op de snelweg.
Nu was ik aan het volgende aan het denken, een benzie motor daait typisch iets van 5000 toeren ter wijl een dieselmotor iets van max 3000 toeren draait. Bij een typische eindoverbrenging van een versnellingsbak van 1:1 moet mijnziens er verschil zitten in de achteraswant beide varianten kunnen toch normaal 90 km/h.
Mijnziens moet dus een achteras van een diesel een hogere overbrenging hebben dan die van een benzine uitvoering, klopt dit?

Weet iemand welke overbrengingen er gebruikt zijn in een t1 bus?

Mijn bus heeft nu een overbrengverhouding van 1:4,4, ik zou er dus graag iets in hebben van 1:4 of iets dergelijks, bestaat zoiets?

Bij voorbaat dank
Ed
Laatst bewerkt doorEd Bendijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden
­