­

Meer
20 dec 2011 07:17 #7974 door E.A. Gielis
werd gestart door E.A. Gielis
Willem,

Afhankelijk van wat je wil, maar meestal wordt er gekozen voor een compleet zefdragend hulpframe voor cabine en campergedeelte. (Zelfde constructie als bestel auto)
Dit houd in dat je de constructie volledig moet doortrekken vanuit de cabine. Hierdoor is de torsie en andere spanningen verholpen.


Er zijn in feite een paar opties:
1. Caravan monteren op een hulpframe.
2. Alles Zelf maken (inegraal)
3. Casco systeem op een zelfdragend hulpframe (cabine en camper op hetzelfde hulpframe)


Bij de chassis constructie van de 609D, 2 Langsliggers, is een hulpframe noodzakelijk om zo de opbouw niet teveel te laten toderen maar ook omdat zo de gewenste breedte kan worden bereikt.

Hopelijk kan je hiermee verder.

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Laatst bewerkt doorE.A. Gielis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.303 seconden
­