Het stelt inderdaad niet veel voor. Overigens hoef je niet te keuren bij de RDW op het moment van import.
De RDW wil de identiteit van het voertuig vaststellen, en als je van klasse wil veranderen willen ze de bus wegen.
Als de bus van 78 of eerder is, kan je dan ook meteen een 'klassiekerkenteken' aanvragen. Deze heeft een combinatie van 2 cijfers, 2 letters en 2 cijfers. Tevens krijg je dan een ontheffing om met blauwe platen te mogen rijden
Daarna door naar de doane. Papiertje invullen en de douanier vertellen dat hij aan jou niets gaat verdienen...
Paar dagen wachten en dan is het kenteken daar. Vervolgens binnen 2 weken een geldige APK er op, of schorsen. Als je dat niet binnen die tijd regelt heb je gegarandeerd een dikke bekeuring.
Tip van de dag: Laat de bus, voor je hem koopt, even wegen in Duitsland. Houd er rekening mee dat hij leeg maximaal 3400 kg mag zijn (100kg rijkaar gewicht reserveren).