- Berichten: 334
- Ontvangen bedankjes 0
Vraag van een nieuw lid
24 jun 2011 11:10 #6569
door E. Roeten
Beantwoord door E. Roeten in topic Vraag van een nieuw lid
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorE. Roeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Administrator Webmaster/Moderator
- Bezoeker
24 jun 2011 09:24 #6568
door Administrator Webmaster/Moderator
Beantwoord door Administrator Webmaster/Moderator in topic Vraag van een nieuw lid
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorAdministrator Webmaster/Moderator.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.D Berghuijs
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
24 jun 2011 03:21 - 24 jun 2011 11:10 #6567
door J.D Berghuijs
Vraag van een nieuw lid werd gestart door J.D Berghuijs
Hallo ik zal mij even voorstellen, ik heet Don woon in Den Haag ben net een lidmaatschap aan gevraagd en ben vandaag de trotse eigenaar geworden van een 508 uit 1976 die ooit dienst heeft gedaan als arrestantenbus bij de politie van Berlijn. Het is dus een lang en hoog model met het ronde dakje.
De wagen stond oorspronkelijk op C kenteken maar de vorige eigenaar heeft hem in Duitsland terug laten keuren voordat hij hier ingevoerd is. De reden hier voor was dat er in Nederland (8 jaar terug) een lichter verenpakket op moest. De auto heeft dus het originele verenpakket en weegt 2950 kg volgens het kenteken.
Nu komt mijn vraag hoe kan ik deze 508 verzekeren als oltimer? Vandaag ben ik namelijk een hoop probleem aangelopen toen ik dacht even een telefoontje te plegen en met mijn nieuwe aanwinst naar huis te rijden. Ik ondervind namelijk deze problemen waar ik steeds op stukloop:
Jullie zullen dus begrijpen dat ik met mijn handen in het haar zit, heb net mijn droombus gekocht en nou mag ik er niet in rijden. De dame bij de Anwb bood mij als alternatief een verzekering aan voor een bedrijfswagen met een premie die gelijk is aan de aanschaf waarde. Bij Diks kreeg ik de tweede keer dat ik belde gelukkig wel iemand aan de telefoon die ook vond dat het onzin was, en dat een wagen uit 1976 met een gewicht van 2950 kilo nog steeds een oldtimer is en niet zomaar een bedrijfswagen. Hij ging het uitzoeken en zou mij terug bellen maar dat ik niks aan want ik zat in mijn nieuwe 508 maar mocht niet rijden.
Heeft er iemand ooit eerder een probleem gehad met het gewicht van zijn 508 toen hij deze als oldtimer wou verzekeren? het is dus geen camper voor de duidelijkheid, hij staat nog op een grijskenteken.
De vrouw van de Anwb ging mij een eng verhaal vertellen over dat verzekeringsmaatschappijen je niet accepteren met negatieve schade jaren en dat je dus maar moet blijven bij de verzekeraar waar je schade hebt gemaakt. In mijn geval is dat de Fbto maar die doet nou net niet in Oldtimers.
Ik las bij jullie op de site ook iets over verzekeringen maar de link werkt helaas niet. Is daar mijn gewicht geen probleem? en kan mijn 508 als eerste wagen? en dan als laatste hoe wordt er naar schade jaren gekeken?
Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen dienen
Groet Don
De wagen stond oorspronkelijk op C kenteken maar de vorige eigenaar heeft hem in Duitsland terug laten keuren voordat hij hier ingevoerd is. De reden hier voor was dat er in Nederland (8 jaar terug) een lichter verenpakket op moest. De auto heeft dus het originele verenpakket en weegt 2950 kg volgens het kenteken.
Nu komt mijn vraag hoe kan ik deze 508 verzekeren als oltimer? Vandaag ben ik namelijk een hoop probleem aangelopen toen ik dacht even een telefoontje te plegen en met mijn nieuwe aanwinst naar huis te rijden. Ik ondervind namelijk deze problemen waar ik steeds op stukloop:
- A De wagen is te zwaar (Diks, Anwb)
- B Er is een tweede auto verplichting (Anwb, europeesche)
- C De maatschappij accepteert mij uberhaubt niet om dat ik negatieve schade jaren heb (Anwb)
Jullie zullen dus begrijpen dat ik met mijn handen in het haar zit, heb net mijn droombus gekocht en nou mag ik er niet in rijden. De dame bij de Anwb bood mij als alternatief een verzekering aan voor een bedrijfswagen met een premie die gelijk is aan de aanschaf waarde. Bij Diks kreeg ik de tweede keer dat ik belde gelukkig wel iemand aan de telefoon die ook vond dat het onzin was, en dat een wagen uit 1976 met een gewicht van 2950 kilo nog steeds een oldtimer is en niet zomaar een bedrijfswagen. Hij ging het uitzoeken en zou mij terug bellen maar dat ik niks aan want ik zat in mijn nieuwe 508 maar mocht niet rijden.
Heeft er iemand ooit eerder een probleem gehad met het gewicht van zijn 508 toen hij deze als oldtimer wou verzekeren? het is dus geen camper voor de duidelijkheid, hij staat nog op een grijskenteken.
De vrouw van de Anwb ging mij een eng verhaal vertellen over dat verzekeringsmaatschappijen je niet accepteren met negatieve schade jaren en dat je dus maar moet blijven bij de verzekeraar waar je schade hebt gemaakt. In mijn geval is dat de Fbto maar die doet nou net niet in Oldtimers.
Ik las bij jullie op de site ook iets over verzekeringen maar de link werkt helaas niet. Is daar mijn gewicht geen probleem? en kan mijn 508 als eerste wagen? en dan als laatste hoe wordt er naar schade jaren gekeken?
Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen dienen
Groet Don
Laatst bewerkt 24 jun 2011 11:10 doorJ.D Berghuijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden