- Berichten: 1840
- Ontvangen bedankjes 266
Problemen versnellingsbak of koppelingspedaal? Mercedes MB100
- André Struis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
22 okt 2024 17:03 #90094
door André Struis
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Problemen versnellingsbak of koppelingspedaal? Mercedes MB100
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wendy Ketawa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wendy Ketawa
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 10
- Ontvangen bedankjes 0
22 okt 2024 16:53 #90093
door Wendy Ketawa
Problemen versnellingsbak of koppelingspedaal? Mercedes MB100 werd gestart door Wendy Ketawa
Hoi,
Mijn Mercedes MB100 1994 (model w613.342) heeft onlangs een nieuwe (gebruikte) versnellingsbak gekregen. Deze versnellingsbak zou gecontroleerd zijn en horen te werken. Maar binnen de eerste honderd kilometer zijn er al problemen. Mijn koppelingspedaal voelt raar aan. Wanneer ik die helemaal naar beneden druk is het net alsof die op het laatste stuk wordt tegengehouden, alsof er een tegendruk is. Ook voelt het soms alsof het koppelingspedaal blijft hangen wanneer die helemaal naar beneden gedrukt is. En het is af en toe moeilijk om van de ene naar de andere versnelling te schakelen. Er moet af en toe echt kracht gebruikt worden. Helemaal wanneer het gaat om de achteruit. Daarbij is er soms zoveel kracht nodig dat ik de versnelling niet in de achteruit krijg.
Nu ben ik terug gegaan naar de garage en volgens de monteur ligt het aan de versnellingsbak, die zou niet deugen. Maar volgens iemand anders die ernaar gekeken heeft zou het komen door de pomp van het koppelingspedaal.
De monteur wil de versnellingsbak er weer uithalen en kijken of die deze kan repareren met de onderdelen van mijn oude versnellingsbak. Daarvoor zijn wel nieuwe pakkingen en keerringen nodig, die niet zo snel te vinden zijn.
Ik vraag me af of iemand ervaringen met een soortgelijk probleem heeft (gehad). Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en naar wie ik moet luisteren. Is er iemand die mij kan adviseren?
Ook tips voor monteur/specialisten (voor een oude Mercedes) in de Algarve (omgeving Tavira) zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Wendy
Mijn Mercedes MB100 1994 (model w613.342) heeft onlangs een nieuwe (gebruikte) versnellingsbak gekregen. Deze versnellingsbak zou gecontroleerd zijn en horen te werken. Maar binnen de eerste honderd kilometer zijn er al problemen. Mijn koppelingspedaal voelt raar aan. Wanneer ik die helemaal naar beneden druk is het net alsof die op het laatste stuk wordt tegengehouden, alsof er een tegendruk is. Ook voelt het soms alsof het koppelingspedaal blijft hangen wanneer die helemaal naar beneden gedrukt is. En het is af en toe moeilijk om van de ene naar de andere versnelling te schakelen. Er moet af en toe echt kracht gebruikt worden. Helemaal wanneer het gaat om de achteruit. Daarbij is er soms zoveel kracht nodig dat ik de versnelling niet in de achteruit krijg.
Nu ben ik terug gegaan naar de garage en volgens de monteur ligt het aan de versnellingsbak, die zou niet deugen. Maar volgens iemand anders die ernaar gekeken heeft zou het komen door de pomp van het koppelingspedaal.
De monteur wil de versnellingsbak er weer uithalen en kijken of die deze kan repareren met de onderdelen van mijn oude versnellingsbak. Daarvoor zijn wel nieuwe pakkingen en keerringen nodig, die niet zo snel te vinden zijn.
Ik vraag me af of iemand ervaringen met een soortgelijk probleem heeft (gehad). Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en naar wie ik moet luisteren. Is er iemand die mij kan adviseren?
Ook tips voor monteur/specialisten (voor een oude Mercedes) in de Algarve (omgeving Tavira) zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt,
Groetjes,
Wendy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden