- Berichten: 804
- Ontvangen bedankjes 197
Dubbellucht vervangen door enkellucht
- Frank Pronk
- Offline
- Platinum lid
Onze camper history:
Mercedes 307D 1980 OM616 Bergland
Mercedes 508D 1977 OM314 Beka
Mercedes 811D 1989 OM364A (huidig)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tj. Hoekstra
- Offline
- Platinum lid
- Vario 614 uit 2005, met OM 904 LA
- Berichten: 2732
- Ontvangen bedankjes 362
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivan Eulaers
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.P. Hiemstra
- Offline
- Platinum lid
MB 613D '85
Reisblog: goingthisway.nl Busklus?: repareren.frl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivan Eulaers
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.P. Hiemstra
- Offline
- Platinum lid
MB 613D '85
Reisblog: goingthisway.nl Busklus?: repareren.frl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.J.G.M. Spruit
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Berichten: 7117
- Ontvangen bedankjes 989
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivan Eulaers
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.J.G.M. Spruit
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivan Eulaers
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
- Berichten: 4
- Ontvangen bedankjes 0
Ik zou die willen aankopen en laten ombouwen in Nederland en daarna pas importeren in België en een validatieprocedure volgen. Op basis van een contact met de autokeuring lijkt dit de meest aangewezen weg.
Het enige dat me op dit moment nog tegenhoudt zijn de dubbeluchtbanden. De verkoper zegt me dat elke ombouwer die zo verzet naar 19,5 inch offroad enkellucht banden. Maar na contactname met Mercedes blijkt dat zij hiervoor geen goedkeuring kunnen geven. In de praktijk wordt het tig keren gedaan, maar zonder goedkeuring van de constructeur. Ik heb ook gevraagd of ik dit mag doen na het verwisselen van de as, maar dit is niet af-fabriek goedgekeurd door Mercedes.
Hoe doen anderen dit? Gaan jullie de enkellucht telkens vervangen net voor je naar de keuring gaat? En is dat dan geen probleem bij een eventueel ongeval omdat je rijdt met een voertuig dat niet gekeurd is?
Is dit een showstopper of kan dit probleem omzeild worden via een onafhankelijke homologatie buiten Mercedes?
Ivan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.