- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Gewicht 609D
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
09 jun 2020 18:32 - 09 jun 2020 18:38 #61632
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Gewicht 609D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 09 jun 2020 18:38 doorW.O. Velthuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Ka
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jun 2020 09:26 #61628
door Tom Ka
Gewicht 609D werd gestart door Tom Ka
Hi jongens!
Deze vraag komt waarschijnlijk vaker langs dus vast excuses als ik hiermee in de herhaling val. Ben nieuw op dit forum maar ben even benieuwd naar het volgende;
Ik heb een aantal weken geleden een 609D gekocht. Grotendeels al omgebouw met zonnepanelen, verwarming en inrichting. Omdat ik samen met mijn vriendin in de camper ga wonen wilden we ‘m echter toch nog wel wat verder ombouwen.
De Mercedes staat als B-rijbewijs geregistreerd. Heb ‘m vorige week nog op de weegbrug gezet en hij weegt nu 3320kg. Dat is een hele kleine marge waardoor ik vrijwel zeker weet dat we boven de 3500kg uit gaan komen.
Heb een kleine schatting gemaakt waar we op uit gaan komen als de auto volgebouwd en volgeladen is en ik denk dat dit zo’n 3700 gaat zijn (zonder ons erin)
Ik maak me hier een beetje zorgen om. Ik kan nu lastig terug aangezien ik de camper net heb gekocht. Tegelijkertijd gaan we erin wonen voor een tijdje en wil ik hiermee niet teveel risico nemen.
Nu is m’n vraag wat het risico op een controle is in Europa. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Waar vinden controles op gewicht meestal plaats? En zijn er nog andere mogelijkheden om dit probleem te omzeilen? Bedankt alvast!
Deze vraag komt waarschijnlijk vaker langs dus vast excuses als ik hiermee in de herhaling val. Ben nieuw op dit forum maar ben even benieuwd naar het volgende;
Ik heb een aantal weken geleden een 609D gekocht. Grotendeels al omgebouw met zonnepanelen, verwarming en inrichting. Omdat ik samen met mijn vriendin in de camper ga wonen wilden we ‘m echter toch nog wel wat verder ombouwen.
De Mercedes staat als B-rijbewijs geregistreerd. Heb ‘m vorige week nog op de weegbrug gezet en hij weegt nu 3320kg. Dat is een hele kleine marge waardoor ik vrijwel zeker weet dat we boven de 3500kg uit gaan komen.
Heb een kleine schatting gemaakt waar we op uit gaan komen als de auto volgebouwd en volgeladen is en ik denk dat dit zo’n 3700 gaat zijn (zonder ons erin)
Ik maak me hier een beetje zorgen om. Ik kan nu lastig terug aangezien ik de camper net heb gekocht. Tegelijkertijd gaan we erin wonen voor een tijdje en wil ik hiermee niet teveel risico nemen.
Nu is m’n vraag wat het risico op een controle is in Europa. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Waar vinden controles op gewicht meestal plaats? En zijn er nog andere mogelijkheden om dit probleem te omzeilen? Bedankt alvast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden