­

Vraagje mercedes 207-410 (Bremer)

Meer
02 apr 2020 13:50 #59386 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 apr 2020 13:44 #59385 door Frank Pronk
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Onze camper history:
Mercedes 307D 1980 OM616 Bergland
Mercedes 508D 1977 OM314 Beka
Mercedes 811D 1989 OM364A (huidig)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 apr 2020 13:41 - 02 apr 2020 13:57 #59384 door Frank Pronk
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Onze camper history:
Mercedes 307D 1980 OM616 Bergland
Mercedes 508D 1977 OM314 Beka
Mercedes 811D 1989 OM364A (huidig)
Laatst bewerkt 02 apr 2020 13:57 doorFrank Pronk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wg ICT Moderator2

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 apr 2020 12:15 - 02 apr 2020 12:29 #59380 door R.P.M. van Leeuwen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 02 apr 2020 12:29 doorR.P.M. van Leeuwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 apr 2020 11:01 - 02 apr 2020 11:05 #59376 door M. de Vries
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

voorheen; MB 407D
huidig; MB l508DGA (1985)
Laatst bewerkt 02 apr 2020 11:05 doorM. de Vries.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 apr 2020 13:26 #59341 door Erwin van den Berg
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben bezig met de planning van mijn droomcamper.
De basis daarvoor is een Mercedes T1/T1N (Bremer) van voor 1980.

Ik heb gekeken en gereden in een "trekstarter" 207 met vierbak en weet dus dat dat absoluut NIET is wat ik wil.
Gelukkig zijn er meer motoren geleverd en meerdere uitvoeringen..
Het gaat mij in de eerste instantie alleen om de (enkele of dubbele cabine)

Nou lees ik overal dat de ombouw van een trekknop diesel moeilijk is naar een normale diesel.
Ideaal zou ik 110 km op de snelweg kunnen en een beetje een normaal toerental hebben.
Alleen is dat lastig te vinden met belastingvrije auto's.
Ik moet er ook bij zeggen dat het budget voor de basis een beetje richting de vierduizend gaat.
en dat moet dan inclusief de eventuele wissel zijn van motor/versnellingsbak en de achteras, ik kan dat niet zelf, geen plaats (woon op twee hoog in Den Haag) en ben wat beperkter in mijn kennis.

Dus mijn vraag zijn er stiekem twee:

een 1978 trekstarter vierversnellings diesel ombouwen naar moderner.
Hoe moeilijk is de ombouw van zo'n motor naar een wat modernere diesel (2.3 liter diesel geloof ik? o kan eventueel de 2.9 ook) met vijfbak?
en waar zou ik dat kunnen laten doen? wat is ervoor nodig?

En als de ombouw niet door gaat, waar zou ik een (in ieder geval hard chassis) van een bremer diesel kunnen vinden van voor 1980? als ik echt mag dromen, dan droom ik die graag met vijfbak en vijfcilinder...


Alvast bedankt voor het lezen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.321 seconden
­