­

probleem nieuwe dynamo

Meer
10 okt 2018 21:48 #48744 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic probleem nieuwe dynamo
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 okt 2018 20:46 #48737 door E.A. Gielis
Beantwoord door E.A. Gielis in topic probleem nieuwe dynamo
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 okt 2018 20:31 - 10 okt 2018 20:32 #48735 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic probleem nieuwe dynamo
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 10 okt 2018 20:32 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 okt 2018 19:37 - 10 okt 2018 21:30 #48732 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic probleem nieuwe dynamo
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 10 okt 2018 21:30 doorGerard H.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: C. van Oort

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 okt 2018 11:00 #48727 door C. van Oort
Vraagje;

Ik heb een nieuwe dynamo geplaatst in mijn 508D met om314, met 90amp/ 14v laadspanning. De originele dynamo kon 35amp leveren, is de 90ampere van de nieuwe dynamo een probleem voor de huidige bedrading/ accus? ik heb 2 relatief kleine accus van 40amp elk.

een andere vraag;
De nieuwe dynamo heeft een interne spanningsregelaar, de oude spanningsregelaar zit in het luchtkanaal. Ik vraag mij af hoe ik het geheel nu aan moet sluiten. Ik heb de DF nu los hangen bij de dynamo en toen leek het systeem even te werken, maar nu brand continu het laadlampje op het dashboard en meet ik geen laadspanning. Een elektrisch aansluitschema zou erg handig zijn.

mvg,
Casper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden
­