- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Lengte (1.87m) een probleem?
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
08 okt 2018 17:51 #48668
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Lengte (1.87m) een probleem?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tj. Hoekstra
- Offline
- Platinum lid
- Vario 614 uit 2005, met OM 904 LA
Minder
Meer
- Berichten: 2732
- Ontvangen bedankjes 362
08 okt 2018 17:22 #48667
door Tj. Hoekstra
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Beantwoord door Tj. Hoekstra in topic Lengte (1.87m) een probleem?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 okt 2018 20:03 #48654
door Henk Hoek
Mercedes 609D, met turbo, goed voor 105 pk.
Inbouw als camper 2003, voertuig is van 1988.
Beantwoord door Henk Hoek in topic Lengte (1.87m) een probleem?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Mercedes 609D, met turbo, goed voor 105 pk.
Inbouw als camper 2003, voertuig is van 1988.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Spruit
- Bezoeker
07 okt 2018 15:09 - 07 okt 2018 15:10 #48640
door René Spruit
Beantwoord door René Spruit in topic Lengte (1.87m) een probleem?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 07 okt 2018 15:10 doorRené Spruit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- N.A. Mouthaan
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 226
- Ontvangen bedankjes 17
07 okt 2018 10:49 #48635
door N.A. Mouthaan
Lengte (1.87m) een probleem? werd gestart door N.A. Mouthaan
Hallo!
Wij (stel van 31 en een baby van 1) overwegen de aanschaf van een 508, 609, 613 of soortgelijk voor een reis door Europa voor onbepaalde tijd. Voorwaarde is dus dat het écht aan moet voelen als onze woning dus relatief comfortabel, ruimtelijk en een goed bed. We zijn nog vol aan het twijfelen tussen een "normale" camper waarbij het totaalplaatje wat functioneler en ruimtelijker is, maar waarvan ik (uiteraard de man van het stel) het gevoel heb dat zo'n camper (e.g. Hymer) een kaartenhuis op wielen is en bij elke heuvel, bobbel en steen kraakt, piept en wellicht breekt. Dat gevoel heb ik niet met bovengenoemde type Mercedes (klopt mijn aanname ?).
Een nadeel van een standaard Mercedes (net zoals alle andere bestelbussen / kleine vrachtwagens overigens) lijkt mij de ruimte van de laadcabine, welke omgebouwd wordt tot leefruimte. Gezien mijn lengte (1.87m) wil ik een bed van 2 meter, en dat moet lijkt me dan sowieso in de lengte. Om te voldoen aan onze "ruimtelijk" voorwaarde, komen we automatisch uit op een lang model. Dit is niet zo'n probleem lijkt ons (buiten het feit dat dit een C rijbewijs gaat vereisen door het gewicht). Belangrijker is de hoogte, want dit pas je niet zomaar even aan (toch?). De laadruimtes zijn 1.93m hoog, maar er zal ook een vloer, plafond en isolatie in moeten. Dan kom je toch heel snel richting de 1.87m en een beetje marge is natuurlijk wel fijn...
Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe hebben jullie dit opgelost? Wat is er mogelijk?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij (stel van 31 en een baby van 1) overwegen de aanschaf van een 508, 609, 613 of soortgelijk voor een reis door Europa voor onbepaalde tijd. Voorwaarde is dus dat het écht aan moet voelen als onze woning dus relatief comfortabel, ruimtelijk en een goed bed. We zijn nog vol aan het twijfelen tussen een "normale" camper waarbij het totaalplaatje wat functioneler en ruimtelijker is, maar waarvan ik (uiteraard de man van het stel) het gevoel heb dat zo'n camper (e.g. Hymer) een kaartenhuis op wielen is en bij elke heuvel, bobbel en steen kraakt, piept en wellicht breekt. Dat gevoel heb ik niet met bovengenoemde type Mercedes (klopt mijn aanname ?).
Een nadeel van een standaard Mercedes (net zoals alle andere bestelbussen / kleine vrachtwagens overigens) lijkt mij de ruimte van de laadcabine, welke omgebouwd wordt tot leefruimte. Gezien mijn lengte (1.87m) wil ik een bed van 2 meter, en dat moet lijkt me dan sowieso in de lengte. Om te voldoen aan onze "ruimtelijk" voorwaarde, komen we automatisch uit op een lang model. Dit is niet zo'n probleem lijkt ons (buiten het feit dat dit een C rijbewijs gaat vereisen door het gewicht). Belangrijker is de hoogte, want dit pas je niet zomaar even aan (toch?). De laadruimtes zijn 1.93m hoog, maar er zal ook een vloer, plafond en isolatie in moeten. Dan kom je toch heel snel richting de 1.87m en een beetje marge is natuurlijk wel fijn...
Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe hebben jullie dit opgelost? Wat is er mogelijk?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.299 seconden