- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
OM616 compressie-waarden
- eline vranken
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
20 jun 2018 15:23 #45945
door eline vranken
Beantwoord door eline vranken in topic OM616 compressie-waarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
19 jun 2018 20:20 #45929
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic OM616 compressie-waarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- eline vranken
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
19 jun 2018 19:53 #45925
door eline vranken
OM616 compressie-waarden werd gestart door eline vranken
Hoi iedereen,
Heb advies nodig over een motorblok dat ik heb gevonden en waarvan ik de compressie heb gemeten van de 4cilinders.
Zo zag hij eruit vóór het testen. Je ziet bij de onderste nok zat een klein laagje roest, dit omdat hier vlak boven een opening heeft gezeten (oliedop zat er niet op) Motorblok heeft mogelijk al 10jaar niet gereden.
We hebben hem op brandstof aangesloten, accu erbij, gestart, en warm laten lopen. In het begin kwam er veel rook uit, maar later werd dat veel minder.
Compressie meetwaarden lagen voor de 1e drie cilinders rond de 21bar.
De 4e (die vlak onder de oliedop) heeft 14.5bar gemeten.
Heeft iemand hier ervaring met verschillende compressiewaarden?
In de www.startekinfo.com/StarTek/outside/1226...615/00-115.pdfmanual staat min. ca. 15bar. Normale compressie is 20-22bar. Echter, het verschil tussen cilinders mag niet meer dan 3bar zijn.
Zou iemand mij kunnen zeggen wat de vervolgstappen kunnen zijn? Kun je hier toch wel mee rijden, of is het flink aan te raden om toch nog eea te veranderen of over te zetten van het vorige blok?
Heb advies nodig over een motorblok dat ik heb gevonden en waarvan ik de compressie heb gemeten van de 4cilinders.
Zo zag hij eruit vóór het testen. Je ziet bij de onderste nok zat een klein laagje roest, dit omdat hier vlak boven een opening heeft gezeten (oliedop zat er niet op) Motorblok heeft mogelijk al 10jaar niet gereden.
We hebben hem op brandstof aangesloten, accu erbij, gestart, en warm laten lopen. In het begin kwam er veel rook uit, maar later werd dat veel minder.
Compressie meetwaarden lagen voor de 1e drie cilinders rond de 21bar.
De 4e (die vlak onder de oliedop) heeft 14.5bar gemeten.
Heeft iemand hier ervaring met verschillende compressiewaarden?
In de www.startekinfo.com/StarTek/outside/1226...615/00-115.pdfmanual staat min. ca. 15bar. Normale compressie is 20-22bar. Echter, het verschil tussen cilinders mag niet meer dan 3bar zijn.
Zou iemand mij kunnen zeggen wat de vervolgstappen kunnen zijn? Kun je hier toch wel mee rijden, of is het flink aan te raden om toch nog eea te veranderen of over te zetten van het vorige blok?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden