­

Startproblemen bij een 409d

Meer
04 sep 2017 13:21 #38877 door E.A. Gielis
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Grimm Van gestel
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 sep 2017 13:04 #38876 door Grimm Van gestel
Beantwoord door Grimm Van gestel in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Grimm Van gestel
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 aug 2017 15:39 #38457 door Grimm Van gestel
Beantwoord door Grimm Van gestel in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 aug 2017 19:47 #38400 door M. Pol
Beantwoord door M. Pol in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

409 D/410D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Grimm Van gestel
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 aug 2017 16:27 #38398 door Grimm Van gestel
Beantwoord door Grimm Van gestel in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 aug 2017 00:10 #38358 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 aug 2017 20:56 #38357 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 aug 2017 18:46 #38356 door E.A. Gielis
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Startproblemen bij een 409d
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Grimm Van gestel
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 aug 2017 16:03 #38354 door Grimm Van gestel
Startproblemen bij een 409d werd gestart door Grimm Van gestel
Hey allemaal !
Sinds 2 jaar ben ik de trotse eigenaar van een mercedes 409d uit '85 , met een zeer speciale custom mobilhome opbouw van een klein bedrijfje in Berlijn uit '88. En met een dubbele set achterwielen ^^

Nu enkele weken geleden werkte het voorgloei lampje nietmeer , en de motor start koud.
Dus ik op zoek naar het probleem , maar ik vind het niet :S

Wat heb ik allemaal al gedaan :
Circuit van het lampje (vanaf de kabel van de relais) gemeten = ok
Zekering op de relais = ok
Kabels van het contact naar de relais = ok
Voor de zekerheid heel de contact schakelaar nagemeten volgens het elektrisch schema = lijkt volledig juist te werken.
12V binnenkrijgen op de relais = ok
Kabels van relais naar gloeibougies = allemaal ok
Relais naar massa = ok

Ik heb (nog) niet kunnen meten of er 12v uit de relais komt tot bij de gloeibougies, omdat ik geen voordeuren heb in de camper moet ik iemand erbij hebben die het contact over draait , ik geraak alleen niet snel genoeg rond :D

Kan ik er dan wel min of meer vanuit gaan dat de gloeibougies stuk zijn ? Allemaal tegelijk dan ?
Zou het voorgloeilampje dan toch moeten aangaan daar deze de stroom pakt van de relais en niet in serie staat met de bougies (denk ik?)

En een ongeluk komt nooit alleen , dus is er ineens nog wat vanalles vreemds aan de hand...

Nu blijft mijn alternator lampje branden en de brandstof wijzer blijft aan, als de motor stil ligt en de sleutel uit het contact is :unsure:
Daarom dat ik dus ook de elektrische fiche op het contact heb nagemeten, ik dacht met deze 2 problemen samen dat het daar lag. Ineens dashbord eruit , en voor de rest zie ik ook niets fout , geen valse contactjes fzo , heb ook overal even aangezeten om te zien of het los zat

En dan zijn er nog 2 'problemen'...:blush:
Mijn alternator riem is op mijn laatste rit afgebroken denk ik , want ik vind niks meer..
Een nieuwe gaan halen , maar als ik het goed begrijp moet deze rond de alternator , rond de ventilator , en rond de grote pulley vanonder op de blok (de aandrijving?) Moet ik dan mijn ventilator eerst eruit halen om deze te plaatsen ? Anders geraakt de riem er toch nooit rond ?

En dan ten slotte , ik kijk mijn radiator na op waterniveau , en die is helemaal leeg.
Ik heb vorig jaar 5000km in het zuiden gereden , en misschien een glas moeten bijvullen , en nu is deze plots echt leeg. Wat ?


Ik weet dat ik veel vraag maar jullie advies zou me echt vooruit helpen om deze tante terug op de baan te krijgen , we hebben nog veel avonturen te gaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden
­