- Berichten: 7117
- Ontvangen bedankjes 989
MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.M. Thielen
- Offline
- Verbannen
- Berichten: 229
- Ontvangen bedankjes 2
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- arnold
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.J.G.M. Spruit
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- T. Exelmans
- Offline
- Elite lid
- Berichten: 262
- Ontvangen bedankjes 14
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- arnold
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Berichten: 7117
- Ontvangen bedankjes 989
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Berichten: 7117
- Ontvangen bedankjes 989
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Mijn naam is Ronald en sinds begin van deze winter in het bezit van een Mercedes L406DG uit 1968.
De bus maakt een heftige stuurbeweging naar links tijdens het remmen (trekt niet).
Het stuur draait dan ook.
Als ik in de achteruit rij en dan rem stuurt de bus naar rechts.
Bij het nemen van drempels treedt dit fenomeen niet op (dus geen bumpsteer)
hebben deze bussen wel eens last van brake steer?
Ik heb een remtest laten uitvoeren. Het verschil is slechts 2%.
De bus remt zeer goed. de voorwielen trekken strepen op de weg die op het gelijke punt beginnen en evenveel rubber op de weg leggen.
Een aantal delen heb ik nu vervangen waarvan ik dacht dat die er mee te maken kunnen hebben.
-nieuwe stuurstang
-nieuwe spoorstangkogels
-bussen en rubbers vervangen van de bladveren
Nu ik me wat meer in de bus aan het verdiepen ben blijkt er aardig wat veranderd te zijn aan de bus. Misschien dat hier ook ergens de oorzaak ligt.
-motor is vervangen door OM314
-voorzien van stuurbekrachtiging
-8r17.5 banden/wielen
-achteras van 608
Ik weet niet of ook de vooras vervangen is.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Mvg Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.