­

MB L406DG stuur naar links tijdens remmen

Meer
01 mrt 2017 18:43 - 01 mrt 2017 18:48 #34744 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 01 mrt 2017 18:48 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 mrt 2017 16:59 #34743 door Ronald
Beantwoord door Ronald in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 feb 2017 22:24 #34578 door J.M. Thielen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • arnold
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 feb 2017 23:58 - 13 feb 2017 00:10 #34547 door arnold
Beantwoord door arnold in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 13 feb 2017 00:10 doorarnold.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 feb 2017 17:40 #34538 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R.J.G.M. Spruit
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 feb 2017 16:17 - 12 feb 2017 16:20 #34535 door R.J.G.M. Spruit
Beantwoord door R.J.G.M. Spruit in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 12 feb 2017 16:20 doorR.J.G.M. Spruit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 feb 2017 16:00 #34532 door Ronald
Beantwoord door Ronald in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 feb 2017 15:03 #34530 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 feb 2017 14:33 #34528 door T. Exelmans
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Thibaut

Mercedes-Benz L508DG 1980

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • arnold
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 feb 2017 13:04 #34527 door arnold
Beantwoord door arnold in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 feb 2017 10:43 - 12 feb 2017 11:04 #34524 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 12 feb 2017 11:04 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 feb 2017 10:26 #34522 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 feb 2017 22:06 #34520 door Ronald
Beantwoord door Ronald in topic MB L406DG stuur naar links tijdens remmen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 feb 2017 21:55 #34517 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 feb 2017 21:53 #34516 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 feb 2017 20:34 #34513 door Ronald
Hallo,

Mijn naam is Ronald en sinds begin van deze winter in het bezit van een Mercedes L406DG uit 1968.

De bus maakt een heftige stuurbeweging naar links tijdens het remmen (trekt niet).
Het stuur draait dan ook.
Als ik in de achteruit rij en dan rem stuurt de bus naar rechts.
Bij het nemen van drempels treedt dit fenomeen niet op (dus geen bumpsteer)
hebben deze bussen wel eens last van brake steer?

Ik heb een remtest laten uitvoeren. Het verschil is slechts 2%.
De bus remt zeer goed. de voorwielen trekken strepen op de weg die op het gelijke punt beginnen en evenveel rubber op de weg leggen.

Een aantal delen heb ik nu vervangen waarvan ik dacht dat die er mee te maken kunnen hebben.

-nieuwe stuurstang
-nieuwe spoorstangkogels
-bussen en rubbers vervangen van de bladveren

Nu ik me wat meer in de bus aan het verdiepen ben blijkt er aardig wat veranderd te zijn aan de bus. Misschien dat hier ook ergens de oorzaak ligt.

-motor is vervangen door OM314
-voorzien van stuurbekrachtiging
-8r17.5 banden/wielen
-achteras van 608

Ik weet niet of ook de vooras vervangen is.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Mvg Ronald

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden
­