­

Even voorstellen en vraagje over onze 207d

Meer
28 aug 2016 21:39 - 30 aug 2016 11:37 #31080 door J.M. Thielen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Hans
Laatst bewerkt 30 aug 2016 11:37 doorJ.M. Thielen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 aug 2016 07:39 #31023 door A. Schwithal
Hallo beste Mercedesbus liefhebbers!

Wij (Arno en Bianca) zijn sinds kort trotse eigenaars van een Mercedes 207d kampeerwagen uit 1979. We waren al een tijdje bezig met het vinden van de juiste camper en toen we deze voorbij zagen komen waren we meteen verkocht.
Het is een erg nette bus en je kunt duidelijk zien dat hij altijd met liefde behandeld is.

Door omstandigheden krijgen we de bus pas in december maar we zijn natuurlijk al volop plannen aan het maken voor komend jaar. Het lid worden van Dubbelucht is er daar ook één van. Ik wil graag deel gaan nemen aan bijvoorbeeld de sleuteldagen om mijn bus goed te leren kennen. En ook is het erg fijn om toegang te hebben tot zoveel kennis en enthousiasme van mede Mercedesbus rijders.

Hoewel het dus nog even duurt voordat we de bus echt op gaan halen ben ik al wel erg bezig om informatie te verzamelen over dit specifieke campermodel. Ik heb van de vorige eigenaar nog niet echt veel informatie los weten te krijgen (zoals oude boekjes e.d.). Inmiddels heb ik wel wat algemene informatie op het net weten te vinden zoals wat de 207d aanduiding precies inhoud. Maar bijvoorbeeld de afmetingen (buiten de wielbasis om) van de bus heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Ik ben erg benieuwd of er misschien iemand is die wat meer over dit campermodel weet te vertellen. Is het bv een fabriekscamper (als er toen zoiets al bestond) of door een bepaald bedrijf omgebouwd...? Het bijzondere is aan de bus is volgens mij het kleine deurtje aan de zijkant (vaak is dat een schuifdeur) en de gesloten achterkant van de bus. Ik ben nog geen soortgelijke camper tegekomen namelijk. Betekend dat het dan toch een zelfbouw camper is? Hij staat vanaf 1979 wel als kampeerwagen op Nederlands kenteken...

Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar wat voor model we eigenlijk hebben en of iemand er iets over kan vertellen.

Iedereen alvast super bedankt en voor komend jaar gaan we ons zeker aanmelden!
Groet Arno en Bianca

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.309 seconden
­