­

Hanomag Henschel F55 (Mercedes 508) aankoop

  • Joost
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 aug 2016 15:01 #30747 door Joost
Beantwoord door Joost in topic Hanomag Henschel F55 (Mercedes 508) aankoop
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 aug 2016 14:00 - 17 aug 2016 16:39 #30703 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 17 aug 2016 16:39 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 aug 2016 13:25 #30702 door Tj. Hoekstra
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 aug 2016 21:38 #30690 door Joost
Beste Dubbellucht club,

Eerst even voorstellen, ik ben Joost 29 jaar en woon in Utrecht. Ik rij een mercedes youngtimer (uit 2002) en wil graag ook een mercedes camper kopen.

Nu heb ik een hanomag henschel F55 uit 1972 gevonden. Vorige eigenaar heeft het chassis grondig aangepakt en buiten ziet het er ook goed uit (wel wat veel plamuur).

Ik ben 2x langs gegaan (en op de brug gehad) om de bus te testen maar twijfel nog over het volgende:
1. Tijdens het rijden maakt de motor flink herrie. Al bij 50 is normaal praten niet mogelijk en met 80 moet je echt je stem verheffen. Ik heb in 608 en 609 uit 1985 en 1987 gereden maar dat was echt niet zo erg en een acceptabel niveau. Een mooi bromgeluid is prima, maar dit was wel heel erg. Staan deze modellen uit 1972 bekent om hun motor geluid? Of moet het met de juiste isolatie even veel geluid geven als de 609 uit 1987. Daarbij is de uitlaat pakking lek, zou dit het hevige lawaai kunnen verklaren?
2. fuseekogel links voor is defect en moet vernieuwd worden. Ik reken op max 800 euro om dat te herstellen. Is dat een goede gok
3. de dieselmeter is defect (geeft vol aan, en beweegt soms wat), is duur om te maken (of makkelijk zelf op te lossen)?
4. Km stand is ermee gestopt op 3990000. Is makkelijk op te lossen?
5. Het ging na een tijdje naar diesel stinken in de bus tijdens rijden. Zelf dacht ik aan de kapotte uitlaat pakking maar zag op het forum ook dat dit vaker voorkomt? Uitlaat verlengen?
6. Ik kan zelf weinig aan de camper doen omdat ik er de ruimte en materialen niet heb. Binnen kan ik wel alles doen. Hoeveel onderhoudskosten kan ik verwachten per jaar obv 5000km?!

Hoor graag jullie adviezen,

Groeten (en alvast bedankt),

Joost
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden
­