­

MB 308d op LPG

Meer
10 jun 2016 21:21 - 10 jun 2016 21:22 #28681 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 10 jun 2016 21:22 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jun 2016 20:59 #28680 door J.M. Thielen
Beantwoord door J.M. Thielen in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 22:17 #28662 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 21:13 #28660 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 19:57 - 09 jun 2016 20:12 #28652 door J.M. Thielen
Beantwoord door J.M. Thielen in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Hans
Laatst bewerkt 09 jun 2016 20:12 doorJ.M. Thielen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 18:26 - 09 jun 2016 19:21 #28648 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 09 jun 2016 19:21 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 17:44 - 09 jun 2016 19:24 #28647 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 09 jun 2016 19:24 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thom Hoffer
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 jun 2016 17:31 #28646 door Thom Hoffer
Beantwoord door Thom Hoffer in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 16:25 - 09 jun 2016 16:36 #28644 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 09 jun 2016 16:36 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 14:51 #28643 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thom Hoffer
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 jun 2016 12:49 #28638 door Thom Hoffer
Beantwoord door Thom Hoffer in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jun 2016 12:00 - 09 jun 2016 12:05 #28635 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic MB 308d op LPG
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 09 jun 2016 12:05 doorW.O. Velthuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thom Hoffer
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 jun 2016 13:03 #28615 door Thom Hoffer
MB 308d op LPG werd gestart door Thom Hoffer
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Thom, 25 jaar, woonachtig in Alkmaar en bouwkundige. Ik heb sinds een tijdje serieuze plannen om een bus/camper om te bouwen tot camper. Hier gaat het dan om het interieur.

Nu ben ik al even aan het zoeken (ik wil het zo low-budget als mogelijk doen) naar een bus of camper van rond de 1500 euro, waarbij het interieur helemaal leeg mag zijn of aan vervanging toe mag zijn.

Ik heb een MB 308d gevonden uit 1981, een oude brandweerwagen (ik denk uit Duitsland). Deze rijdt op LPG G3 (sinds 2 jaar), heeft 6 eigenaren gehad en heeft 72.000km op de teller. De bus staat nu op papier als bedrijfswagen maar ik wil hem naar camper om laten zetten na het verbouwen.

Nu ben ik helemaal nieuw in de zelfbouwwereld en met auto's ook, maar wil graag alles leren!

Nu vroeg ik me af waarom dit voertuig naar LPG omgebouwd kan zijn en wat de voordelen hiervan zijn? Is er nog iets belangrijks om op te letten met LPG als brandstof qua aanschaf van het voertuig en onderhoud ervan? Verder nog iets algemeens om op te letten bij bezichtiging?
(zoekfunctie leverde me niet het gewenste resultaat op)

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen! Met name het LPG gedeelte tast ik in het duister over het hoe en waarom.

MvG
Thom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden
­