­

Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren

Meer
15 jun 2016 15:04 #28825 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jun 2016 14:58 #28824 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Malou
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jun 2016 14:44 #28823 door Malou
Beantwoord door Malou in topic Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jun 2016 13:46 #28822 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Malou
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jun 2016 12:44 #28818 door Malou
Beantwoord door Malou in topic Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 jun 2016 19:35 #28598 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 jun 2016 18:44 #28597 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 jun 2016 21:40 #28558 door Tj. Hoekstra
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Malou
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 jun 2016 10:36 #28553 door Malou
Beantwoord door Malou in topic Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 jun 2016 09:51 #28551 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Malou
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 jun 2016 22:53 #28544 door Malou
Beantwoord door Malou in topic Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 jun 2016 12:09 #28539 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Malou
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 jun 2016 21:02 #28534 door Malou
Beantwoord door Malou in topic Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jun 2016 15:09 #28525 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jun 2016 13:28 #28523 door J. van den Hoogen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Onze mercedes historie

407D bj 1981 (dudo)
307D bj 1984 (bremer)
309D bj 1988 (bremer)
407D bj 1977 met OM 617 (dudo)
508D bj 1978 ex brandweer auto uit de Beemster


Check instagram voor de bouw van onze huidige 508D
roadythefiretruck

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Malou
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 jun 2016 00:50 #28521 door Malou
Beantwoord door Malou in topic Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jun 2016 00:25 #28520 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Malou
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 mei 2016 10:38 #28397 door Malou
Hallo, ik zou graag wat advies willen.

Ik heb een mercedes 508 dubbelcabine met aluminium bak gekocht met een ledig gewicht van 4340 (4260 op papier) en wil deze terug laten keuren voor rijbewijs B. Het gaat om een bedrijfswagen met camperinbouw. De bedoeling is dat de volledige camperinbouw er uit wordt gesloopt.
Met advies van anderen heb ik het risico genomen dat ik het gewicht er wel af kon krijgen, o.a. omdat er zware dingen aan zitten zoals een motorendrager, betonplex bak, 3 accu's en acculader, een lompe stalen bumper en zware inbouw etc..

Maar nu ik begonnen ben met leeghalen begin ik te twijfelen en ben ik bang dat ik er niet aan kom. Ik wil het alsnog proberen hem zoveel mogelijk te strippen en dan zien, maar... omdat ik erg sceptisch ben zit ik te denken aan een alternatief, namelijk voor de keuring de bak eraf halen, die is demontabel want met bouten later op het chassis bevestigd. Alleen is er een doorgang van de cabine naar de bak. Mensen om mij heen zeggen dat ik die gewoon dicht kan maken met multiplex oid.

Bij de papieren zit een verzekeringskaart waarop staat dat het soort motorrijtuig AF is, waarbij A staat voor personenauto en F voor oplegger/ aanhangwagen.

Ook zit er bij de papieren een "ontvangstbewijs uit 2004 waarop een maximummassa van 3490 staat aangegeven met daaronder de tekst: is in ontvangst genomen in verband met een goedgekeurde wijziging van de op dit bewijs vermelde gegevens. Hetgeen mij dus de indruk gaf dat hij al eerder op B rijbewijs heeft gestaan.( misschien zat die bak er toen nog niet op? )

Even voor de duidelijkheid: ik weet dat ik uiteindelijk na keuring sowieso weer boven de 3500 kom, maar dat risico ben ik bereid te nemen. Het gaat mij er alleen om dat ik het ledig gewicht op papier beneden die 3500 krijg.

Nu mijn vraag, hebben mensen hier ervaring met het terug keuren zonder bak, is dit mogelijk? ook met het dichtmaken an het gat in de cabine?

Ik zou heel graag jullie hulp krijgen. Bedankt alvast!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.502 seconden
­