- Berichten: 7117
- Ontvangen bedankjes 989
Mercedes 508 met >3500 ledig gewicht terugkeuren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tj. Hoekstra
- Offline
- Platinum lid
- Vario 614 uit 2005, met OM 904 LA
- Berichten: 2732
- Ontvangen bedankjes 362
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. van den Hoogen
- Offline
- Elite lid
- Berichten: 299
- Ontvangen bedankjes 49
Onze mercedes historie
407D bj 1981 (dudo)
307D bj 1984 (bremer)
309D bj 1988 (bremer)
407D bj 1977 met OM 617 (dudo)
508D bj 1978 ex brandweer auto uit de Beemster
Check instagram voor de bouw van onze huidige 508D
roadythefiretruck
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Ik heb een mercedes 508 dubbelcabine met aluminium bak gekocht met een ledig gewicht van 4340 (4260 op papier) en wil deze terug laten keuren voor rijbewijs B. Het gaat om een bedrijfswagen met camperinbouw. De bedoeling is dat de volledige camperinbouw er uit wordt gesloopt.
Met advies van anderen heb ik het risico genomen dat ik het gewicht er wel af kon krijgen, o.a. omdat er zware dingen aan zitten zoals een motorendrager, betonplex bak, 3 accu's en acculader, een lompe stalen bumper en zware inbouw etc..
Maar nu ik begonnen ben met leeghalen begin ik te twijfelen en ben ik bang dat ik er niet aan kom. Ik wil het alsnog proberen hem zoveel mogelijk te strippen en dan zien, maar... omdat ik erg sceptisch ben zit ik te denken aan een alternatief, namelijk voor de keuring de bak eraf halen, die is demontabel want met bouten later op het chassis bevestigd. Alleen is er een doorgang van de cabine naar de bak. Mensen om mij heen zeggen dat ik die gewoon dicht kan maken met multiplex oid.
Bij de papieren zit een verzekeringskaart waarop staat dat het soort motorrijtuig AF is, waarbij A staat voor personenauto en F voor oplegger/ aanhangwagen.
Ook zit er bij de papieren een "ontvangstbewijs uit 2004 waarop een maximummassa van 3490 staat aangegeven met daaronder de tekst: is in ontvangst genomen in verband met een goedgekeurde wijziging van de op dit bewijs vermelde gegevens. Hetgeen mij dus de indruk gaf dat hij al eerder op B rijbewijs heeft gestaan.( misschien zat die bak er toen nog niet op? )
Even voor de duidelijkheid: ik weet dat ik uiteindelijk na keuring sowieso weer boven de 3500 kom, maar dat risico ben ik bereid te nemen. Het gaat mij er alleen om dat ik het ledig gewicht op papier beneden die 3500 krijg.
Nu mijn vraag, hebben mensen hier ervaring met het terug keuren zonder bak, is dit mogelijk? ook met het dichtmaken an het gat in de cabine?
Ik zou heel graag jullie hulp krijgen. Bedankt alvast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.