- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
18 nov 2015 21:46 #24164
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A.H. Korevaar
- Offline
- Verbannen
- MB L407D met OM602 95pk
Minder
Meer
- Berichten: 292
- Ontvangen bedankjes 4
18 nov 2015 20:56 #24163
door A.H. Korevaar
Beantwoord door A.H. Korevaar in topic MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- erna
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
17 nov 2015 23:57 #24142
door erna
Beantwoord door erna in topic MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 nov 2015 23:28 #24141
door Arno Z
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Beantwoord door Arno Z in topic MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
17 nov 2015 22:47 #24140
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 nov 2015 23:26 #24120
door Arno Z
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Beantwoord door Arno Z in topic MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- erna
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
14 nov 2015 20:59 #24085
door erna
MB L406DG camper kopen - zitplaatsen en kenteken werd gestart door erna
Ben bij een eerdere aankooppoging helemaal stukgelopen op een niet kloppend kenteken. Heb nu weer 2 bussen op het oog, willen jullie even kijken of de kentekengegevens kloppen met wat ik met de bus wil doen? bvd
Beide bussen zijn een L406DG met camperinrichting, ouder dan 40 jaar, belastingvrij.
Bus 1:
handelsbenaming: l406dg/29
voertuigsoort: bedrijfsauto
inrichting: kaampeerauto
zitplaatsen: 2
ledig gewicht 2660
laadvermogen 830
max massa en trekgewichten staat op onbekend.
Bus 2:
handelsbenaming: L406DG kampeerauto
voertuigsoort: personenenauto
inrichting: niet geregistreerd
zitplaatsen: onbekend
leeg gewicht 2370
max massa en trekgewichten staan op onbekend.
Ik wil in de bus achter 5 kinderen in de gordel kunnen vervoeren. Niet op een houten bankje, maar er dus degelijke autobanken met evt. geintegreerde gordels in zetten. Daartoe zal ik de huidige houten rondzit in de ene bus, in de andere bus het vast bed moeten verwijderen.
Mijn vragen:
1. de bussen zijn belastingvrij, maakt het voor mijn doel dan nog uit wat er op het kenteken staat? Personenauto, bedrijfsauto, beide gevallen staat er ook kampeer op.
2. Moet ik nog aan de inrichtingseisen van kampeerauto blijven voldoen (slaapplek) of mag ik met de inrichting doen wat ik wil?
3. Hoe zit het met de zitplaatsen, ene bus is onbekend, andere bus vermeld slechts 2 zitplaatsen?
en we zitten straks met 7 personen erin. Iemand beweert dat de campervermelding al aangeeft dat je er met 9 man in mag, daar niet gerust op....temeer daar ik een campervereiste ga slopen.
4. Zijn er regels over het maken van zitplaatsen, manier van bevestigen, verankering gordels etc.
5. Gepakt en gezakt onder de 3500 kilo blijven wellicht, nog problemen te verwachten met het ontbreken van die max massa op het kenteken? Zou toch 3490 of zo moeten staan?
6. Alles over trekgewichten is onbekend, mag er dan toch een aanhangertje achter van min 750 kg? Heb rijbewijs BE (gezakt voor C1....pfffff).
Ik hoop op een simpel antwoord...we blijven blond.
Alvast bedankt en als het deze keer wel lukt...tot lidmaatschaps!
Erna
Beide bussen zijn een L406DG met camperinrichting, ouder dan 40 jaar, belastingvrij.
Bus 1:
handelsbenaming: l406dg/29
voertuigsoort: bedrijfsauto
inrichting: kaampeerauto
zitplaatsen: 2
ledig gewicht 2660
laadvermogen 830
max massa en trekgewichten staat op onbekend.
Bus 2:
handelsbenaming: L406DG kampeerauto
voertuigsoort: personenenauto
inrichting: niet geregistreerd
zitplaatsen: onbekend
leeg gewicht 2370
max massa en trekgewichten staan op onbekend.
Ik wil in de bus achter 5 kinderen in de gordel kunnen vervoeren. Niet op een houten bankje, maar er dus degelijke autobanken met evt. geintegreerde gordels in zetten. Daartoe zal ik de huidige houten rondzit in de ene bus, in de andere bus het vast bed moeten verwijderen.
Mijn vragen:
1. de bussen zijn belastingvrij, maakt het voor mijn doel dan nog uit wat er op het kenteken staat? Personenauto, bedrijfsauto, beide gevallen staat er ook kampeer op.
2. Moet ik nog aan de inrichtingseisen van kampeerauto blijven voldoen (slaapplek) of mag ik met de inrichting doen wat ik wil?
3. Hoe zit het met de zitplaatsen, ene bus is onbekend, andere bus vermeld slechts 2 zitplaatsen?
en we zitten straks met 7 personen erin. Iemand beweert dat de campervermelding al aangeeft dat je er met 9 man in mag, daar niet gerust op....temeer daar ik een campervereiste ga slopen.
4. Zijn er regels over het maken van zitplaatsen, manier van bevestigen, verankering gordels etc.
5. Gepakt en gezakt onder de 3500 kilo blijven wellicht, nog problemen te verwachten met het ontbreken van die max massa op het kenteken? Zou toch 3490 of zo moeten staan?
6. Alles over trekgewichten is onbekend, mag er dan toch een aanhangertje achter van min 750 kg? Heb rijbewijs BE (gezakt voor C1....pfffff).
Ik hoop op een simpel antwoord...we blijven blond.
Alvast bedankt en als het deze keer wel lukt...tot lidmaatschaps!
Erna
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.365 seconden