- Berichten: 242
- Ontvangen bedankjes 6
L407D
- S.A. van de Vooren
- Offline
- Elite lid
Minder
Meer
26 okt 2015 15:39 #23634
door S.A. van de Vooren
L409 G 1977
Beantwoord door S.A. van de Vooren in topic L407D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
L409 G 1977
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- floris
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
26 okt 2015 09:05 #23630
door floris
Beantwoord door floris in topic L407D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.A. van de Vooren
- Offline
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 242
- Ontvangen bedankjes 6
25 okt 2015 21:09 #23627
door S.A. van de Vooren
L409 G 1977
Beantwoord door S.A. van de Vooren in topic L407D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
L409 G 1977
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- floris
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
17 okt 2015 09:44 #23518
door floris
Beantwoord door floris in topic L407D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.A. van de Vooren
- Offline
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 242
- Ontvangen bedankjes 6
16 okt 2015 20:25 #23510
door S.A. van de Vooren
L409 G 1977
Beantwoord door S.A. van de Vooren in topic L407D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
L409 G 1977
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A.H. Korevaar
- Offline
- Verbannen
- MB L407D met OM602 95pk
Minder
Meer
- Berichten: 292
- Ontvangen bedankjes 4
16 okt 2015 16:13 #23506
door A.H. Korevaar
Beantwoord door A.H. Korevaar in topic L407D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- C.M. van der Linden
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 56
- Ontvangen bedankjes 1
11 okt 2015 20:50 #23410
door C.M. van der Linden
Beantwoord door C.M. van der Linden in topic L407D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- floris
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
09 okt 2015 12:09 #23372
door floris
L407D werd gestart door floris
Hallo Forumers,
Nieuw hier en wel om de volgende reden.
Afgelopen zomer heb ik voor een klant een mercedes camper L407D met alkoof omgebouwd naar foodtruck. Hierdoor is de wagen best wat zwaarder geworden, hoeveel precies weet ik niet maar zeker 500 kg, mogelijk 1000.
De camper was al niet erg snel maar is nu dusdanig traag dat het bereiken van 80kmh nogal lang duurt en dat 85kmh op vlakke weg zonder wind bijna de top is. Met tegenwind is 70 haalbaar, niet ideaal dus voor op den snelweg. De camper heeft dubbellucht achter.
Klant vraagt mij wat de opties zijn om dit te verbeteren. Andere motor met bak wellicht, op dit moment is het een 4 cylinder meen ik met een 4 bak. De acceleratie in 1,2,3 is nog acceptabel, de lange 4 maakt het moeilijk verder te accelereren. De motor lijkt in redelijke conditie te zijn, start wat moeilijk door slechte goeipluggen maar rookt beperkt en heeft geen excessieve blow-by die op slijtage duidt. Geen idee wat het vermogen van deze motor zou moeten zijn of hoe ik daarachter kom.
Hij wil graag meer vermogen, dat is duidelijk, maar wat zou de beste route zijn om dit te bereiken?
Ongetwijfeld zitten hier genoeg experts die hier een mening over hebben.Ik hoop een goede oplossing te kunnen vinden en tevens een partij die het zou kunnen/willen uitvoeren. Eventueel ook zelf te doen maar uit ervaring weet ik dat er best eea bij komt kijken.
Bedankt voor het lezen van bovenstaande en ik kijk uit naar de reacties.
daobra
Nieuw hier en wel om de volgende reden.
Afgelopen zomer heb ik voor een klant een mercedes camper L407D met alkoof omgebouwd naar foodtruck. Hierdoor is de wagen best wat zwaarder geworden, hoeveel precies weet ik niet maar zeker 500 kg, mogelijk 1000.
De camper was al niet erg snel maar is nu dusdanig traag dat het bereiken van 80kmh nogal lang duurt en dat 85kmh op vlakke weg zonder wind bijna de top is. Met tegenwind is 70 haalbaar, niet ideaal dus voor op den snelweg. De camper heeft dubbellucht achter.
Klant vraagt mij wat de opties zijn om dit te verbeteren. Andere motor met bak wellicht, op dit moment is het een 4 cylinder meen ik met een 4 bak. De acceleratie in 1,2,3 is nog acceptabel, de lange 4 maakt het moeilijk verder te accelereren. De motor lijkt in redelijke conditie te zijn, start wat moeilijk door slechte goeipluggen maar rookt beperkt en heeft geen excessieve blow-by die op slijtage duidt. Geen idee wat het vermogen van deze motor zou moeten zijn of hoe ik daarachter kom.
Hij wil graag meer vermogen, dat is duidelijk, maar wat zou de beste route zijn om dit te bereiken?
Ongetwijfeld zitten hier genoeg experts die hier een mening over hebben.Ik hoop een goede oplossing te kunnen vinden en tevens een partij die het zou kunnen/willen uitvoeren. Eventueel ook zelf te doen maar uit ervaring weet ik dat er best eea bij komt kijken.
Bedankt voor het lezen van bovenstaande en ik kijk uit naar de reacties.
daobra
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden