­

opwaarderen van 3500 naar oorspronkelijk nodig?

Meer
07 jul 2015 10:14 #22016 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 jul 2015 08:56 - 07 jul 2015 09:19 #22015 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 07 jul 2015 09:19 doorW.O. Velthuis. Reden: links toegevoegd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 jul 2015 08:37 - 07 jul 2015 08:40 #22014 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023) LFP >304 Ah (2024)
Laatst bewerkt 07 jul 2015 08:40 doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 jul 2015 05:12 - 07 jul 2015 05:17 #22013 door R.M.P. Viergever
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 07 jul 2015 05:17 doorR.M.P. Viergever.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2015 22:26 - 06 jul 2015 22:28 #22010 door Arno Z
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Arno Zwaag

Ouderkerk a/d Amstel

nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt 06 jul 2015 22:28 doorArno Z.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2015 22:23 #22008 door J.F. Smaling
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2015 22:10 - 06 jul 2015 22:14 #22006 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 06 jul 2015 22:14 doorW.O. Velthuis. Reden: link toegevoegd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2015 19:49 #22002 door R.M.P. Viergever
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2015 12:00 #21935 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2015 01:19 #21934 door Arno Z
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Arno Zwaag

Ouderkerk a/d Amstel

nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 jun 2015 13:57 #21918 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • erna
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 jun 2015 13:15 #21915 door erna
Beantwoord door erna in topic opwaarderen van 3500 naar oorspronkelijk nodig?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 jun 2015 10:12 - 24 jun 2015 10:16 #21909 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 24 jun 2015 10:16 doorW.O. Velthuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • erna
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 jun 2015 00:51 #21899 door erna
Ik wil een Mercedes 508D camper kopen die teruggekeurd is naar 3500 kg max.
Omdat ledig gewicht al 3320 is en ons gezin aan gewicht de 180 kilo laadvermogen al zwaar overschrijd besloten maar C1 rijbewijs te gaan halen. Omdat in het financieringsplan was opgenomen dat ik de camper ook meerdere malen zou "verhuren" aan kennissen en vrienden....om zo de kosten wat vriendelijker te maken zou ik hem graag bestuurbaar willen houden voor koppeltjes zonder zwik aan kinderen met gewoon BE...
Verder aas ik op mogelijkheden voor het 120 euro jaararief ipv de 80 euro per maand die de huidige eigenaar betaald voor deze camper. Wie wil even meedenken?

Huidig kenteken vermeld het volgende:
- soort: bedrijfswagen
- gewicht: 3320
- max gewicht 3490
- inrichting: kampeerwagen...maar dat weet de belastingdienst schijnbaar niet.

Ik ga dus zorgen voor een C1 rijbewijs, en de auto is gebouwd op het veilig verstouwen van pakweg 5000 kg. We rijden dus safe en de auto kan het aan. Op het kenteken staat echter nog steeds die 3500 kg max. en wij gaan zwaarder rondrijden.

Vraag 1: Moet ik de camper nu weer perse laten opwaarderen naar die oorspronkelijke 5000 kg?
vraag 2: wat kost zoiets ongeveer en kan het snel?
vraag 3: val ik dan automatisch in het overgangstarief van 120 euro....omdat met dat opwaarderen de belastingdienst mij ziet als bedrijfswagen van meer dan 3500 kg...of wordt ik met dat omkeuren naar 5000 kg automatisch een personenwagen van 5000 kg...die dus uitgelsloten is vanwege de diesel?

pffff.... graag snel hulp....nieuwe wereld gaat hier open en e.e.a. is nogal belangrijk voor het kostenplaatje en moet morgen beslissen over wel/niet kopen.

vraag 4: mag ik met bovenstaand kenteken (bedrijfswagen, camperinrichting) wel zeker legaal 5 kinderen in de achterbak vervoeren? Er staat niets over zitplaatsen e.d. op het kenteken.

dank is weer groot en hoop eerdaags lid te worden.....
Erna

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden
­