- Berichten: 18
- Ontvangen bedankjes 0
Mercedes 406 bout raakt los in koppeling
- H. van Heijningen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
11 sep 2014 23:11 #17824
door H. van Heijningen
Beantwoord door H. van Heijningen in topic Mercedes 406 bout raakt los in koppeling
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
11 sep 2014 22:19 - 11 sep 2014 22:20 #17818
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Mercedes 406 bout raakt los in koppeling
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 11 sep 2014 22:20 doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- H. van Heijningen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 18
- Ontvangen bedankjes 0
11 sep 2014 21:49 #17813
door H. van Heijningen
Beantwoord door H. van Heijningen in topic Mercedes 406 bout raakt los in koppeling
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
11 sep 2014 10:05 - 11 sep 2014 10:11 #17804
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Mercedes 406 bout raakt los in koppeling
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 11 sep 2014 10:11 doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- H. van Heijningen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 18
- Ontvangen bedankjes 0
10 sep 2014 23:22 #17802
door H. van Heijningen
Mercedes 406 bout raakt los in koppeling werd gestart door H. van Heijningen
Graag wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Harry en vandaag ben ik lid geworden van jullie club. Ik ben sedert 2000 in het bezit van een Mercedes camper L406DG uit 1974 welke ik de afgelopen jaren geheel heb opgeknapt. In 2012 is de motor van mijn camper vervangen voor een motor uit een Mercedes
G type W60 van 60 PK naar 88 PK. Ook de koppeling is toen vervangen vervangen. Omdat ik hierna veel vermogen over had is begin 2014 mijn versnellingsbak vervangen door een 5 bak uit de Mercedes 207 D410 type 711-713. Hiermee heb ik inderdaad veel meer snelheid bij minder toeren. Afgelopen vakantie is het echter compleet mis gegaan. Op een slechtwegdeel in België knalde ik door een kuil waarna een geweldig geratel vanuit de motor ontstond. Vandaag is de versnellingsbak gedemonteerd. Gebleken is dat 1 van de 6 verbindingsbouten tussen het koppelingshuis en de versnellingsbak er compleet uit is gelopen. Deze heeft een geweldige ravage in het koppelingshuis aangericht. Daarbij komt dat mijn koppeling in het begin van onze reis al een paar keer slipte. Tevens heb ik onderweg ook nog een keer één van de voorwielen de wielmoeren aan moeten draaien. De persoon die voor mij het motor deel vervangen heeft geeft aan dat alles weer te repareren is. Echter is er bij mij als enigszins leek een angst ontstaan.
Ben ik mijn oldtimer niet veel te zwaar aan het beklasten?
Wat kan er nog meer kapot dan wel los raken?
Kan iemand mij een goede raad geven?
Alvast dank voor een reactie.
G type W60 van 60 PK naar 88 PK. Ook de koppeling is toen vervangen vervangen. Omdat ik hierna veel vermogen over had is begin 2014 mijn versnellingsbak vervangen door een 5 bak uit de Mercedes 207 D410 type 711-713. Hiermee heb ik inderdaad veel meer snelheid bij minder toeren. Afgelopen vakantie is het echter compleet mis gegaan. Op een slechtwegdeel in België knalde ik door een kuil waarna een geweldig geratel vanuit de motor ontstond. Vandaag is de versnellingsbak gedemonteerd. Gebleken is dat 1 van de 6 verbindingsbouten tussen het koppelingshuis en de versnellingsbak er compleet uit is gelopen. Deze heeft een geweldige ravage in het koppelingshuis aangericht. Daarbij komt dat mijn koppeling in het begin van onze reis al een paar keer slipte. Tevens heb ik onderweg ook nog een keer één van de voorwielen de wielmoeren aan moeten draaien. De persoon die voor mij het motor deel vervangen heeft geeft aan dat alles weer te repareren is. Echter is er bij mij als enigszins leek een angst ontstaan.
Ben ik mijn oldtimer niet veel te zwaar aan het beklasten?
Wat kan er nog meer kapot dan wel los raken?
Kan iemand mij een goede raad geven?
Alvast dank voor een reactie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden