­

Mercedes 406 bout raakt los in koppeling

Meer
11 sep 2014 23:11 #17824 door H. van Heijningen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 sep 2014 22:19 - 11 sep 2014 22:20 #17818 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 11 sep 2014 22:20 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 sep 2014 21:49 #17813 door H. van Heijningen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 sep 2014 10:05 - 11 sep 2014 10:11 #17804 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 11 sep 2014 10:11 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 sep 2014 23:22 #17802 door H. van Heijningen
Graag wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Harry en vandaag ben ik lid geworden van jullie club. Ik ben sedert 2000 in het bezit van een Mercedes camper L406DG uit 1974 welke ik de afgelopen jaren geheel heb opgeknapt. In 2012 is de motor van mijn camper vervangen voor een motor uit een Mercedes
G type W60 van 60 PK naar 88 PK. Ook de koppeling is toen vervangen vervangen. Omdat ik hierna veel vermogen over had is begin 2014 mijn versnellingsbak vervangen door een 5 bak uit de Mercedes 207 D410 type 711-713. Hiermee heb ik inderdaad veel meer snelheid bij minder toeren. Afgelopen vakantie is het echter compleet mis gegaan. Op een slechtwegdeel in België knalde ik door een kuil waarna een geweldig geratel vanuit de motor ontstond. Vandaag is de versnellingsbak gedemonteerd. Gebleken is dat 1 van de 6 verbindingsbouten tussen het koppelingshuis en de versnellingsbak er compleet uit is gelopen. Deze heeft een geweldige ravage in het koppelingshuis aangericht. Daarbij komt dat mijn koppeling in het begin van onze reis al een paar keer slipte. Tevens heb ik onderweg ook nog een keer één van de voorwielen de wielmoeren aan moeten draaien. De persoon die voor mij het motor deel vervangen heeft geeft aan dat alles weer te repareren is. Echter is er bij mij als enigszins leek een angst ontstaan.
Ben ik mijn oldtimer niet veel te zwaar aan het beklasten?
Wat kan er nog meer kapot dan wel los raken?
Kan iemand mij een goede raad geven?
Alvast dank voor een reactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.329 seconden
­