- Ontvangen bedankjes 980
Info over Hanomag F65 ( D 142 L )
- Tjibbe Verra
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
09 jul 2013 16:00 #12109
door Tjibbe Verra
Beantwoord door Tjibbe Verra in topic Info over Hanomag F65 ( D 142 L )
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorTjibbe Verra.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
08 jul 2013 20:55 #12108
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Info over Hanomag F65 ( D 142 L )
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.
- Tjibbe Verra
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
08 jul 2013 12:52 #12107
door Tjibbe Verra
Info over Hanomag F65 ( D 142 L ) werd gestart door Tjibbe Verra
Beste leden,
Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Tjibbe en ben woonachtig nabij Heerenveen.
Ik sta op het punt om een oude Hanomag F65 te kopen, maar kan erg weinig info vinden over de motor ( D 142 L ) die erin ligt. Zo zou ik graag willen weten of deze motor is voorzien van een distributieketting. ( Heb zelf weinig verstand van motoren, maar weet wel dat een gebroken distriebutieriem grote gevolgen kan hebben ) Ik begreep vanuit de info van diverse sites dat er drie verschillende motoren zijn. Met riem, met ketting en met tandwielen. Zijn de D142 motoren overigens goed motoren en waar zitten de kwetsbare punten? Moeten haast wel goede motoren zijn, want deze is al 40 jaar oud .
Zie graag jullie reactie en zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn mogelijke aankoop.
Alvast dank.
Gr. Tjibbe
Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Tjibbe en ben woonachtig nabij Heerenveen.
Ik sta op het punt om een oude Hanomag F65 te kopen, maar kan erg weinig info vinden over de motor ( D 142 L ) die erin ligt. Zo zou ik graag willen weten of deze motor is voorzien van een distributieketting. ( Heb zelf weinig verstand van motoren, maar weet wel dat een gebroken distriebutieriem grote gevolgen kan hebben ) Ik begreep vanuit de info van diverse sites dat er drie verschillende motoren zijn. Met riem, met ketting en met tandwielen. Zijn de D142 motoren overigens goed motoren en waar zitten de kwetsbare punten? Moeten haast wel goede motoren zijn, want deze is al 40 jaar oud .
Zie graag jullie reactie en zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn mogelijke aankoop.
Alvast dank.
Gr. Tjibbe
Laatst bewerkt doorTjibbe Verra.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden