­

Nieuw in de bus wereld; vragen verschil in 408/508 enz

Meer
14 mrt 2013 15:21 #11232 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Diedenhoven
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2013 14:23 #11231 door Jeroen van Diedenhoven
Beantwoord door Jeroen van Diedenhoven in topic Nieuw in de bus wereld; vragen verschil in 408/508 enz
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorJeroen van Diedenhoven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Diedenhoven
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2013 12:53 - 14 mrt 2013 12:55 #11229 door Jeroen van Diedenhoven
Nieuw in de bus wereld; vragen verschil in 408/508 enz werd gestart door Jeroen van Diedenhoven
Hallo allemaal,

Eeerst even voorstellen: Jeroen, 41 jaar, woonachtig in Groningen.
Ik heb jaren ervaring met Mercedes oldtimers, heb ruim 10 jaar een W114 280E gehad en rijd dagelijks in een W124 200E van 1989.
Nu wil ik mij orienteren in de MB bus wereld.

Ten eerste heb ik de nummering nog niet helemaal door. 407, 508, 509 ??
Een collega opperde mogelijk dat de laatste getal voor het tonnage staat en de eerste twee voor het vermogen? Ik zie ook nog verschillende wielbasissen.
Er zal vast een overzicht ergens op internet bestaan? Kan iemand mij daar naar toe leiden?

Verder zou ik heel erg graag een chassistekening en liefst ook van de carrosserie vinden. (kosten geen probleem)
Waarom? Ik wil het graag in 3D uittekenen (mijn beroep)

Mijn huidige interesse gaat het meest uit naar zoiets

maar liever met dit neusje


Ideaal zou zijn een open laadbak versie met dubbele cabine met 4 deuren en het oude neusje.Is dat mogelijk?

Groeten,
Jeroen




Laatst bewerkt 14 mrt 2013 12:55 doorJeroen van Diedenhoven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden
­