­

508D kopen enkele vraagjes

Meer
08 mrt 2013 18:10 #11185 door T. Exelmans
Beantwoord door T. Exelmans in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Thibaut

Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt doorT. Exelmans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 mrt 2013 23:11 #11184 door Arno Z
Beantwoord door Arno Z in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Arno Zwaag

Ouderkerk a/d Amstel

nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 mrt 2013 19:59 #11183 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 mrt 2013 18:57 #11181 door T. Exelmans
Beantwoord door T. Exelmans in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Thibaut

Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt doorT. Exelmans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 mrt 2013 19:03 #11180 door E. Roeten
Beantwoord door E. Roeten in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorE. Roeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 feb 2013 22:44 #11179 door Arno Z
Beantwoord door Arno Z in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Arno Zwaag

Ouderkerk a/d Amstel

nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 feb 2013 20:08 #11178 door T. Exelmans
Beantwoord door T. Exelmans in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Thibaut

Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt doorT. Exelmans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 feb 2013 23:55 #11177 door Arno Z
Beantwoord door Arno Z in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Arno Zwaag

Ouderkerk a/d Amstel

nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 feb 2013 23:24 - 27 feb 2013 23:25 #11176 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 27 feb 2013 23:25 doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 feb 2013 21:44 - 27 feb 2013 21:46 #11175 door T. Exelmans
Beste dubelluchters,

Even voorstellen misschien, ik ben Thibaut, 21 jaar jong en wonende in Herselt (België), ik rijd nu 2 jaar met een VW T3 busje maar zoek nu iets groters, liefst met camper inrichting om er mee op reis te gaan.

Ik ben al een tijdje opzoek maar nu kwam ik enkele dagen geleden een 508D tegen op internet, direct even gebeld met de eigenaar en eens gaan kijken.

Nu waarvoor ik hier ben, de bus betrof dus een 508D van 1980 met OM314 motor. Volledig ingericht als camper met LPG tank voor het koken, inoxen watertanks, douche, wc enz. Ideaal dus!
Maar maar, de bus stond nu de laatste 6 jaar stil, wel onder een afdak gestald maar hij was niet meer gestart. De accu's waren kapot, de banden stonden plat en zagen er verdroogd uit, de achteras lekte aan de uiteinden, de gaspedaal bewoog moeizaam en de rembekrachtiger zag er vrij roestig uit. Ook was het blok vrij vettig.

De eigenaar had er zelf een stuurbekrachtiging ingebouwd en de km stand was nog zeer laag, slechts 140.000 km. De carrosserie had wat roest hier en daar maar niets ernstigs.
Verder niet onbelangrijk, hij vraagt er €2000 voor.
Nu ben ik zelf mechanieker van opleiding en beroep dus sleutelen is geen probleem maar het gaat me hier vooral om het kostenplaatje.

Nu had ik graag jullie mening gehad over deze mogelijke aankoop.

-en wat mag ik ongeveer verwachten van kostprijs voor herstellingen, ruw geschat?
-zijn onderdelen voor deze bus goed te vinden en betaalbaar?
-wat zijn zo de onderdelen die na lange stilstand vaak moeten vervangen worden?
-is het verstandig van (indien hij start) met de olie die erin zit naar huis te rijden? (50 km)

Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Thibaut

Thibaut

Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt 27 feb 2013 21:46 doorT. Exelmans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden
­