- Berichten: 262
- Ontvangen bedankjes 14
508D kopen enkele vraagjes
- T. Exelmans
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Elite lid
Minder
Meer
08 mrt 2013 18:10 #11185
door T. Exelmans
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Beantwoord door T. Exelmans in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt doorT. Exelmans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 mrt 2013 23:11 #11184
door Arno Z
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Beantwoord door Arno Z in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
07 mrt 2013 19:59 #11183
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- T. Exelmans
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 262
- Ontvangen bedankjes 14
07 mrt 2013 18:57 #11181
door T. Exelmans
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Beantwoord door T. Exelmans in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt doorT. Exelmans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 mrt 2013 19:03 #11180
door E. Roeten
Beantwoord door E. Roeten in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorE. Roeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 feb 2013 22:44 #11179
door Arno Z
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Beantwoord door Arno Z in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- T. Exelmans
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 262
- Ontvangen bedankjes 14
28 feb 2013 20:08 #11178
door T. Exelmans
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Beantwoord door T. Exelmans in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt doorT. Exelmans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 feb 2013 23:55 #11177
door Arno Z
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Beantwoord door Arno Z in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Arno Zwaag
Ouderkerk a/d Amstel
nu: L608D 1977 OM314
voorheen: 207D 1984
daarvoor: 207D 1978 (gestolen)
Laatst bewerkt doorArno Z.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
27 feb 2013 23:24 - 27 feb 2013 23:25 #11176
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic 508D kopen enkele vraagjes
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 27 feb 2013 23:25 doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- T. Exelmans
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 262
- Ontvangen bedankjes 14
27 feb 2013 21:44 - 27 feb 2013 21:46 #11175
door T. Exelmans
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
508D kopen enkele vraagjes werd gestart door T. Exelmans
Beste dubelluchters,
Even voorstellen misschien, ik ben Thibaut, 21 jaar jong en wonende in Herselt (België), ik rijd nu 2 jaar met een VW T3 busje maar zoek nu iets groters, liefst met camper inrichting om er mee op reis te gaan.
Ik ben al een tijdje opzoek maar nu kwam ik enkele dagen geleden een 508D tegen op internet, direct even gebeld met de eigenaar en eens gaan kijken.
Nu waarvoor ik hier ben, de bus betrof dus een 508D van 1980 met OM314 motor. Volledig ingericht als camper met LPG tank voor het koken, inoxen watertanks, douche, wc enz. Ideaal dus!
Maar maar, de bus stond nu de laatste 6 jaar stil, wel onder een afdak gestald maar hij was niet meer gestart. De accu's waren kapot, de banden stonden plat en zagen er verdroogd uit, de achteras lekte aan de uiteinden, de gaspedaal bewoog moeizaam en de rembekrachtiger zag er vrij roestig uit. Ook was het blok vrij vettig.
De eigenaar had er zelf een stuurbekrachtiging ingebouwd en de km stand was nog zeer laag, slechts 140.000 km. De carrosserie had wat roest hier en daar maar niets ernstigs.
Verder niet onbelangrijk, hij vraagt er €2000 voor.
Nu ben ik zelf mechanieker van opleiding en beroep dus sleutelen is geen probleem maar het gaat me hier vooral om het kostenplaatje.
Nu had ik graag jullie mening gehad over deze mogelijke aankoop.
-en wat mag ik ongeveer verwachten van kostprijs voor herstellingen, ruw geschat?
-zijn onderdelen voor deze bus goed te vinden en betaalbaar?
-wat zijn zo de onderdelen die na lange stilstand vaak moeten vervangen worden?
-is het verstandig van (indien hij start) met de olie die erin zit naar huis te rijden? (50 km)
Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Thibaut
Even voorstellen misschien, ik ben Thibaut, 21 jaar jong en wonende in Herselt (België), ik rijd nu 2 jaar met een VW T3 busje maar zoek nu iets groters, liefst met camper inrichting om er mee op reis te gaan.
Ik ben al een tijdje opzoek maar nu kwam ik enkele dagen geleden een 508D tegen op internet, direct even gebeld met de eigenaar en eens gaan kijken.
Nu waarvoor ik hier ben, de bus betrof dus een 508D van 1980 met OM314 motor. Volledig ingericht als camper met LPG tank voor het koken, inoxen watertanks, douche, wc enz. Ideaal dus!
Maar maar, de bus stond nu de laatste 6 jaar stil, wel onder een afdak gestald maar hij was niet meer gestart. De accu's waren kapot, de banden stonden plat en zagen er verdroogd uit, de achteras lekte aan de uiteinden, de gaspedaal bewoog moeizaam en de rembekrachtiger zag er vrij roestig uit. Ook was het blok vrij vettig.
De eigenaar had er zelf een stuurbekrachtiging ingebouwd en de km stand was nog zeer laag, slechts 140.000 km. De carrosserie had wat roest hier en daar maar niets ernstigs.
Verder niet onbelangrijk, hij vraagt er €2000 voor.
Nu ben ik zelf mechanieker van opleiding en beroep dus sleutelen is geen probleem maar het gaat me hier vooral om het kostenplaatje.
Nu had ik graag jullie mening gehad over deze mogelijke aankoop.
-en wat mag ik ongeveer verwachten van kostprijs voor herstellingen, ruw geschat?
-zijn onderdelen voor deze bus goed te vinden en betaalbaar?
-wat zijn zo de onderdelen die na lange stilstand vaak moeten vervangen worden?
-is het verstandig van (indien hij start) met de olie die erin zit naar huis te rijden? (50 km)
Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Thibaut
Thibaut
Mercedes-Benz L508DG 1980
Laatst bewerkt 27 feb 2013 21:46 doorT. Exelmans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden