- Berichten: 7772
- Ontvangen bedankjes 980
OM616 in 406D
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
11 nov 2012 21:10 #10353
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic OM616 in 406D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 80
- Ontvangen bedankjes 9
11 nov 2012 19:16 #10352
door C. Visser
Laatst bewerkt doorC. Visser.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Adriaanse
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 0
11 nov 2012 18:31 #10351
door P. Adriaanse
Beantwoord door P. Adriaanse in topic OM616 in 406D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt doorP. Adriaanse.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gaby Penders
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
06 nov 2012 23:11 #10350
door Gaby Penders
OM616 in 406D werd gestart door Gaby Penders
Hallo allemaal,
Wij zijn in Spanje gestrand met een vastgelopen motor van onze 406D en hebben inmiddels via Harry Kraats een gereviseerde OM616 die in onze 1973 406D zou moeten passen. Nu had ik net de garage aan de lijn die zei dat de steun van het oliefilter niet paste omdat het twee keer zo groot is. Het moet allemaal in het spaans en ik spreek aardig spaans maar mijn motortechnische spaans kan nog wel wat bijspijkering gebruiken. Daarom hier de vraag of mensen ervaring hebben met het overzetten van een OM616 in een 406D en waar je dan zoal tegenaan loopt. De garage liep tegen nog wel wat andere kleine aanpassingen aan maar die waren geen obstakel. Ze weten alleen niet hoe ze dit probleem op moeten lossen en ik snapte niet helemaal waarom ze de oude niet kunnen overzetten/gebruiken.
Voor ik harry kraats bel begrijp ik het zelf graag eerst goed. Misschien heet het niet steun van de oliefilter maar dat is de letterlijke vertaling vanuit het spaans. Iemand een idee? Naar wat ik begreep van de garage zat de oliefilter hier ook op een andere plek maar ik neem wel aan dat Harry weet welke motor te leveren.
Voor hen die spaans spreken/begrijpen hier de mail van de garage met uitleg:
BUENO COMO HEMOS HABLADO POR TELEFONO EL MOTOR TIENE UN PROBLEMA QUE NO VALE
EL MOTOR QUE TENIAMOS AQUI DE VUESTRA FURGONETA ES :
TIPO DE MOTOR: 6150111801
Y EL QUE HAN MANDADO ES:6160111601
ES MUCHO MAS MODERNO.
PODEMOS CAMBIAR PARTE DE PIEZAS DE UNO A OTRO, PERO EL SOPORTE DEL FILTRO DE ACEITE NO, PUES ES MUCHO MAS GRANDE, ES EL DOBLE QUE EL OTRO.
Y EL SOPORTE DEL FILTRO QUE HAN MANDADO, NO COJE EN EL HUECO DEL CAMION QUE TENIA EL MOTOR VUESTRO.
Wij zijn in Spanje gestrand met een vastgelopen motor van onze 406D en hebben inmiddels via Harry Kraats een gereviseerde OM616 die in onze 1973 406D zou moeten passen. Nu had ik net de garage aan de lijn die zei dat de steun van het oliefilter niet paste omdat het twee keer zo groot is. Het moet allemaal in het spaans en ik spreek aardig spaans maar mijn motortechnische spaans kan nog wel wat bijspijkering gebruiken. Daarom hier de vraag of mensen ervaring hebben met het overzetten van een OM616 in een 406D en waar je dan zoal tegenaan loopt. De garage liep tegen nog wel wat andere kleine aanpassingen aan maar die waren geen obstakel. Ze weten alleen niet hoe ze dit probleem op moeten lossen en ik snapte niet helemaal waarom ze de oude niet kunnen overzetten/gebruiken.
Voor ik harry kraats bel begrijp ik het zelf graag eerst goed. Misschien heet het niet steun van de oliefilter maar dat is de letterlijke vertaling vanuit het spaans. Iemand een idee? Naar wat ik begreep van de garage zat de oliefilter hier ook op een andere plek maar ik neem wel aan dat Harry weet welke motor te leveren.
Voor hen die spaans spreken/begrijpen hier de mail van de garage met uitleg:
BUENO COMO HEMOS HABLADO POR TELEFONO EL MOTOR TIENE UN PROBLEMA QUE NO VALE
EL MOTOR QUE TENIAMOS AQUI DE VUESTRA FURGONETA ES :
TIPO DE MOTOR: 6150111801
Y EL QUE HAN MANDADO ES:6160111601
ES MUCHO MAS MODERNO.
PODEMOS CAMBIAR PARTE DE PIEZAS DE UNO A OTRO, PERO EL SOPORTE DEL FILTRO DE ACEITE NO, PUES ES MUCHO MAS GRANDE, ES EL DOBLE QUE EL OTRO.
Y EL SOPORTE DEL FILTRO QUE HAN MANDADO, NO COJE EN EL HUECO DEL CAMION QUE TENIA EL MOTOR VUESTRO.
Laatst bewerkt doorGaby Penders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.336 seconden