- Berichten: 1808
- Ontvangen bedankjes 400
Brandstof problemen
- R.P.M. van Leeuwen
-
- Offline
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- N.H.P.G. Mennen
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium lid
-
- Berichten: 90
- Ontvangen bedankjes 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
- Berichten: 7867
- Ontvangen bedankjes 1004
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- N.H.P.G. Mennen
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium lid
-
- Berichten: 90
- Ontvangen bedankjes 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
- Berichten: 7867
- Ontvangen bedankjes 1004
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
-
- Offline
- Platinum lid
-
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- N.H.P.G. Mennen
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium lid
-
- Berichten: 90
- Ontvangen bedankjes 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
- Berichten: 7867
- Ontvangen bedankjes 1004
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- N.H.P.G. Mennen
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Premium lid
-
- Berichten: 90
- Ontvangen bedankjes 18
Afgelopen week ging ik weer de weg op met mijn fijne busje, mijn tankmeter gaf aan dat hij nog 3/4 vol zat.
Na een tijdje gereden te hebben stopte ineens mijn motor ermee, gelukkig kon ik nog uitrollen naar de pomp.
Het leek me erg sterk dat de diesel helemaal op was nadat ik na mijn laatste rit nog volgetankt had(120 euro voel ik wel en dat vergeet ik niet zomaar

Verschillende keren proberen te starten maar hij kwam niet rond. Nu zag ik dat er wat luchtbellen in de brandstofslang zaten dus ben ik hem gaan ontluchten. En ja hij startte weer doorgereden naar de pomp en getankt hier ging echter nog geen 20 liter in tot vol. Zo'n 180 kilometer verder was weer hetzelfde probleem.
Gister toch nog is gekeken of er dan echt geen diesel meer in zit, echter haalde ik er toch 60 liter diesel nog uit dus dat is het probleem niet. Het lijkt mij er dus nu op dat er ergens iets fout gaat met de brandstoftoevoer en dat hij valse lucht trekt. Opmerkelijk wel dus dat dat gebeurd na zo'n 200 km gereden te hebben.
Bandstoffilter is gewoon zuiver dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips wat hier mee te doen voordat ik mijn tank er onderuit ga halen?
Groet Neelis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.