Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
19 jan 2021 14:12 - 19 jan 2021 14:12 #67302
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Laatst bewerkt 19 jan 2021 14:12 doorE.A. Gielis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.D.K. van Egmond
- Offline
- Verbannen
- Gerard
Minder
Meer
- Berichten: 920
- Ontvangen bedankjes 180
19 jan 2021 12:08 #67301
door G.D.K. van Egmond
Hartelijke groet, Gerard van Egmond
L409G, M115.952, benzine en lpg, 1975, elektronische ontsteking, voormalige materiaalwagen bedrijfsbrandweer Donau Chemie.
Beantwoord door G.D.K. van Egmond in topic Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Hartelijke groet, Gerard van Egmond
L409G, M115.952, benzine en lpg, 1975, elektronische ontsteking, voormalige materiaalwagen bedrijfsbrandweer Donau Chemie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
19 jan 2021 11:50 #67300
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: G.D.K. van Egmond
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.D.K. van Egmond
- Offline
- Verbannen
- Gerard
Minder
Meer
- Berichten: 920
- Ontvangen bedankjes 180
18 jan 2021 23:52 #67298
door G.D.K. van Egmond
Hartelijke groet, Gerard van Egmond
L409G, M115.952, benzine en lpg, 1975, elektronische ontsteking, voormalige materiaalwagen bedrijfsbrandweer Donau Chemie.
Beantwoord door G.D.K. van Egmond in topic Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Hartelijke groet, Gerard van Egmond
L409G, M115.952, benzine en lpg, 1975, elektronische ontsteking, voormalige materiaalwagen bedrijfsbrandweer Donau Chemie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.T.J.J. van Loon
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 8
- Ontvangen bedankjes 0
18 jan 2021 19:16 - 18 jan 2021 19:17 #67286
door W.T.J.J. van Loon
Dubbele cabine in Mercedes Vario maken. werd gestart door W.T.J.J. van Loon
Ik heb een vario met vastopbouw (bestelwagen) met een wielbasis van 4250mm. In verband met de wegenbelasting wil ik de bus op vrachtwagen kenteken houden. Dus ik heb het plan opgevat om 7 personen op kenteken te krijgen door een dubbele cabine in de bus te maken.
De bus heeft een schuifdeur en een grote instap. Ik kan de banken verder naar achteren maken. Het tussenschot wil ik net achter het raam plaatsen. Ik voldoe dan nog aan de inrichtingseisen van de belastingsdienst voor een dubbele cabine in bedrijfsauto's (als ik de regels goed heb bestudeerd .
Is er iemand met een Vario met dubble cabine die mij wat foto's kan mailen van hoe de stoelbevestigingen onder het chassis zijn gemaakt. Ik heb er dan een beter beeld bij hoe ik e.e.a. zou kunnen maken.
Problemen is het om keuren bij de RDW. Het is geen originele Mercedes oplossing. Mercedes kan mij wat beter verder helpen als ik chassisnummer van heb van bedrijfsauto met dubbele cabine, standaard uitvoering, bij voorkeur met dezelfde wielbasis.
Veder begreep ik dat omdat de vario van voor 31-12-1997 is er geen gordels nodig zijn. Weet iemand of dat klopt?
Vast bedankt en dubble groet,
Wijnand van Loon
Tel. 0654-333769
De bus heeft een schuifdeur en een grote instap. Ik kan de banken verder naar achteren maken. Het tussenschot wil ik net achter het raam plaatsen. Ik voldoe dan nog aan de inrichtingseisen van de belastingsdienst voor een dubbele cabine in bedrijfsauto's (als ik de regels goed heb bestudeerd .
Is er iemand met een Vario met dubble cabine die mij wat foto's kan mailen van hoe de stoelbevestigingen onder het chassis zijn gemaakt. Ik heb er dan een beter beeld bij hoe ik e.e.a. zou kunnen maken.
Problemen is het om keuren bij de RDW. Het is geen originele Mercedes oplossing. Mercedes kan mij wat beter verder helpen als ik chassisnummer van heb van bedrijfsauto met dubbele cabine, standaard uitvoering, bij voorkeur met dezelfde wielbasis.
Veder begreep ik dat omdat de vario van voor 31-12-1997 is er geen gordels nodig zijn. Weet iemand of dat klopt?
Vast bedankt en dubble groet,
Wijnand van Loon
Tel. 0654-333769
Laatst bewerkt 18 jan 2021 19:17 doorW.T.J.J. van Loon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.335 seconden