vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
21 nov 2024 08:11 #90320
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1830
- Ontvangen bedankjes 261
21 nov 2024 00:56 #90318
door André Struis
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Beantwoord door André Struis in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1830
- Ontvangen bedankjes 261
20 nov 2024 00:33 #90313
door André Struis
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Beantwoord door André Struis in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
17 nov 2024 17:44 #90298
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 678
- Ontvangen bedankjes 111
17 nov 2024 17:02 #90296
door A. Knol
Got life, I got my life! - Nina Simone
MB T2/LN1; 611D-KA; 1996; OM364 Ladeluftkuhler Aufladung, G2/27 5-bak
Beantwoord door A. Knol in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Got life, I got my life! - Nina Simone
MB T2/LN1; 611D-KA; 1996; OM364 Ladeluftkuhler Aufladung, G2/27 5-bak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 678
- Ontvangen bedankjes 111
17 nov 2024 17:00 #90295
door A. Knol
Got life, I got my life! - Nina Simone
MB T2/LN1; 611D-KA; 1996; OM364 Ladeluftkuhler Aufladung, G2/27 5-bak
Beantwoord door A. Knol in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Got life, I got my life! - Nina Simone
MB T2/LN1; 611D-KA; 1996; OM364 Ladeluftkuhler Aufladung, G2/27 5-bak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1830
- Ontvangen bedankjes 261
17 nov 2024 13:33 #90294
door André Struis
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Beantwoord door André Struis in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 nov 2024 11:44 #90293
door Henk Hoek
Mercedes 609D, met turbo, goed voor 105 pk.
Inbouw als camper 2003, voertuig is van 1988.
Beantwoord door Henk Hoek in topic vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Mercedes 609D, met turbo, goed voor 105 pk.
Inbouw als camper 2003, voertuig is van 1988.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R.L. de Weerd
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 22
- Ontvangen bedankjes 1
16 nov 2024 17:33 #90289
door R.L. de Weerd
vervelende ervaring garage Sjoerd Hengst Leeuwarden werd gestart door R.L. de Weerd
Ik heb een vervelende ervaring gehad met autobedrijf Sjoerd Hengst te Leeuwarden.
Onze Mercedes 508 was al een paar keer voor diverse reparaties en APK bij Hengst geweest.
Het leek ons prettig een garage te hebben die een soort van aan de club verbonden is ( sleuteldagen ).
Verleden jaar ( 2023 ) voor de zomer weer naar Hengst gebracht voor APK1.
Bleek dat garage Hengst vanwege nieuwe regels geen APK1 meer mocht keuren,
Dit bleek echter pas bij aankomst daar, terwijl we uit Aalsmeer moesten komen met de bus.
Hengst was vergeten dat onze bus APK1 gekeurd moest worden. Goed, dat kan gebeuren. Wel vreemd omdat de bus bekend was bij Hengst en hij geen APK1 meer mocht keuren sinds dat jaar, net verandert.
Het werd opgelost door eerst de bus bij hemzelf te inspecteren en daarna naar een voor hem bekende vrachtwagengarage vlakbij te brengen voor de keuring. Goedgekeurd !
Dit jaar ruim voor de zomer weer opgebeld en Keuring afgesproken.
Bus gebracht in Leeuwarden waar bleek dat onze Bus zonder enige inspectie meteen door werd gebracht , en naar een ander keuringsstation dan het jaar daarvoor.
Een totaal andere procedure dan het jaar ervoor.
Waarom zouden we vanuit de stalling in Aalsmeer helemaal naar Leeuwarden rijden om onze bus daarna zonder enige voorkeuring/ inspectie of eventuele noodzakelijke reparatie (zoals het jaar ervoor) door iemand anders naar een keuringstation te laten rijden?
Dat kan ik zelf ook: bij ons in de buurt zijn ook APK1 keuringsstations en scheelt dieselkosten , een dag vrij nemen en de bus weer ophalen.
De bus werd afgekeurd.
We kregen bij terugkomst van de bus een korte uitleg onder onze camper die op de brug stond bij Hengst .
Een lijst met afkeurpunten bleek er niet te zijn en werd pas na nadrukkelijk vragen nagestuurd per mail.
Los van het afkeuren wat vrij vreemd was omdat onze bus een jaar eerder probleemloos door de keuring was gekomen en nu een waslijst aan vrij serieuze mankementen (laswerk aan het chassis en carrosserie)vertoonde,( hoe kan dat in minder dan een jaar gebeuren als het voertuig droog binnen staat en niet wordt gebruikt, )leek het in de communicatie achteraf met Hengst over de hele gevolgde gang van zaken( waarom naar Leeuwarden toe rijden voor een keuring zonder inspectie , geen uitleg vantevoren, etc) of hij op geen enkele manier blijk gaf dat hij iets met deze gang van zaken te maken had.
Of dat hij zich enigzins in onze vragen of opmerkingen over hoe het gegaan was kon verplaatsen.
Dat als we waren ingelicht over een andere werkwijze als het jaar daarvoor ( geen voorkeuring etc. )we misschien wel een andere keuze voor de APK hadden gemaakt en ons sowieso een hoop geld en tijd had gescheeld.
Hij had de bus laten keuren. de bus was afgekeurd, vervelend, jammer.
Alsof hij er niets mee te maken had.
Overbodig te zeggen dat we er niet meer heengaan en deze garage bij niemand zullen aanbevelen.
Rob de Weerd
Deze post was al eerder verschenen onder dit kopje op het Forum maar was door de moderator van het Forum verwijderd, samen met wat reacties.
Dit vanwege een reactie op deze post die de gedragsregels van het forum schond en toen is per ongeluk alles verwijderd.
Onze Mercedes 508 was al een paar keer voor diverse reparaties en APK bij Hengst geweest.
Het leek ons prettig een garage te hebben die een soort van aan de club verbonden is ( sleuteldagen ).
Verleden jaar ( 2023 ) voor de zomer weer naar Hengst gebracht voor APK1.
Bleek dat garage Hengst vanwege nieuwe regels geen APK1 meer mocht keuren,
Dit bleek echter pas bij aankomst daar, terwijl we uit Aalsmeer moesten komen met de bus.
Hengst was vergeten dat onze bus APK1 gekeurd moest worden. Goed, dat kan gebeuren. Wel vreemd omdat de bus bekend was bij Hengst en hij geen APK1 meer mocht keuren sinds dat jaar, net verandert.
Het werd opgelost door eerst de bus bij hemzelf te inspecteren en daarna naar een voor hem bekende vrachtwagengarage vlakbij te brengen voor de keuring. Goedgekeurd !
Dit jaar ruim voor de zomer weer opgebeld en Keuring afgesproken.
Bus gebracht in Leeuwarden waar bleek dat onze Bus zonder enige inspectie meteen door werd gebracht , en naar een ander keuringsstation dan het jaar daarvoor.
Een totaal andere procedure dan het jaar ervoor.
Waarom zouden we vanuit de stalling in Aalsmeer helemaal naar Leeuwarden rijden om onze bus daarna zonder enige voorkeuring/ inspectie of eventuele noodzakelijke reparatie (zoals het jaar ervoor) door iemand anders naar een keuringstation te laten rijden?
Dat kan ik zelf ook: bij ons in de buurt zijn ook APK1 keuringsstations en scheelt dieselkosten , een dag vrij nemen en de bus weer ophalen.
De bus werd afgekeurd.
We kregen bij terugkomst van de bus een korte uitleg onder onze camper die op de brug stond bij Hengst .
Een lijst met afkeurpunten bleek er niet te zijn en werd pas na nadrukkelijk vragen nagestuurd per mail.
Los van het afkeuren wat vrij vreemd was omdat onze bus een jaar eerder probleemloos door de keuring was gekomen en nu een waslijst aan vrij serieuze mankementen (laswerk aan het chassis en carrosserie)vertoonde,( hoe kan dat in minder dan een jaar gebeuren als het voertuig droog binnen staat en niet wordt gebruikt, )leek het in de communicatie achteraf met Hengst over de hele gevolgde gang van zaken( waarom naar Leeuwarden toe rijden voor een keuring zonder inspectie , geen uitleg vantevoren, etc) of hij op geen enkele manier blijk gaf dat hij iets met deze gang van zaken te maken had.
Of dat hij zich enigzins in onze vragen of opmerkingen over hoe het gegaan was kon verplaatsen.
Dat als we waren ingelicht over een andere werkwijze als het jaar daarvoor ( geen voorkeuring etc. )we misschien wel een andere keuze voor de APK hadden gemaakt en ons sowieso een hoop geld en tijd had gescheeld.
Hij had de bus laten keuren. de bus was afgekeurd, vervelend, jammer.
Alsof hij er niets mee te maken had.
Overbodig te zeggen dat we er niet meer heengaan en deze garage bij niemand zullen aanbevelen.
Rob de Weerd
Deze post was al eerder verschenen onder dit kopje op het Forum maar was door de moderator van het Forum verwijderd, samen met wat reacties.
Dit vanwege een reactie op deze post die de gedragsregels van het forum schond en toen is per ongeluk alles verwijderd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.370 seconden