­

Camper Mercedes 508 automaat rijbewijs B

Meer
24 nov 2022 16:52 - 24 nov 2022 16:54 #80172 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 24 nov 2022 16:54 doorW.O. Velthuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 nov 2022 16:50 - 24 nov 2022 16:52 #80171 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 24 nov 2022 16:52 doorW.O. Velthuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 nov 2022 11:55 #80166 door R.M. Zijlstra
Log aub in om antwoorden te kunnen zien


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 nov 2022 11:26 #80162 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 nov 2022 09:18 - 24 nov 2022 09:35 #80160 door R.M. Zijlstra
Met pijn in ons hart nemen we deze beslissing, na vernieling en inbraak en zonder mogelijkheden onze bus elders onder te brengen zien we geen andere mogelijkheid en zetten we onze oldtimer camper bus te koop.
Dit is geen camper voor mensen die alles luxe en kant en klaar willen hebben maar echt iets voor liefhebbers die de sfeer aanspreekt en die niet bang zijn voor klussen.

Vraagprijs is 11.500 euro.

Het is een Mercedes 508 automaat uit 1978 met 352.000 km op de teller. Het is de grootste uitvoering van dit type bus dus verlengd (totaal ca. 7 m) en met een hoog dak (stahoogte in het midden ca. 1,9 m). De APK is geldig tot juni 2023, deze hoeft ook maar eens in de 2 jaar en na 2028 helemaal niet meer (de bus is dan 50 jaar oud). Hij is nu al wel belastingvrij. Het is een diesel maar rijdt ook op HVO hetgeen schoner is en minder geur veroorzaakt. De buitenkant is recent bij gewerkt maar het interieur is wat aandacht nodig en kan helemaal naar je eigen smaak worden aangepast.

Wij gebruiken hem niet zo veel meer en het is eigenlijk jammer dat hij zo vaak stil staat. Het is een heerlijke bus om mee op pad te zijn en voelt echt als je huis op wielen. Natuurlijk moet je niet bang zijn voor wat roest, lekkage of tocht want het is en blijft een oude bus. Je zult er ook altijd aan moeten blijven sleutelen. Dat is voor ons en heel veel liefhebbers juist de charme maar we weten natuurlijk niet of dit voor jullie ook geldt. Als je een perfecte camper wilt is het wellicht goed om verder rond te kijken maar je ook te realiseren dat hier een heel ander prijskaartje aan hangt.
Een groot voordeel van de Mercedes bus is natuurlijk dat de motor het altijd onder elke omstandigheid zal blijven doen, die is oersterk…van het geluid moet je houden!
We geven natuurlijk geen enkele garantie?

In de bijlagen wat foto’s van onze camper.

Wat zaken die wij aan de camper hebben gedaan:
• De dieseltank is vervangen
• Stuurbekrachtiging in laten bouwen
• Alle banden zijn al vervangen. De 4 achter in 2016.
• De stoelen voorin zijn vervangen waarvan de chauffeursstoel hydraulisch geveerd is. De bijrijdersstoel is nauwelijks gebruikt.
• Een nieuwe matras voor het bed, deze is nauwelijks gebruikt. (het is een afwijkende maat -1.40-1.90- dus speciaal laten maken)
• Een deel van het dak is vervangen en grondig gerestaureerd.
• De voorspatborden zijn deels vervangen.
• De onderkanten van de voordeuren zijn vervangen.
• De pomp van de watertank is vervangen.
• Buitenverlichting vervangen en verbeterd.
• Een goede achteruitkijkcamera is geïnstalleerd.
• Mogelijkheden voor buitenverlichting zijn gecustomized.

Het interieur bestaat zoals jullie een beetje kunnen zien op de foto’s uit een vast bed met daaronder bergruimte, vaste kasten met bergruimte en ruimte voor een chemisch toilet, keuken met 3 pits gasstelletje en koelkastje met mini vriesvakje (beiden op LPG, onder het bed ligt de vaste tank hiervoor) en veel bergruimte in de kastjes.
Er zit geen kachel meer in omdat deze naar ons idee niet meer veilig was en wij toch nooit in de koudere periodes camperden (het warmt ook heel snel op vooral als je kookt)
Op die plek zit nu bergruimte maar er kan zo weer een kachel worden ingebouwd, de aan en afvoer is nog intact.
Er zit een vast zitje met 2 banken in (daaronder ook weer bergruimte) en een tafel. Dit is om te bouwen tot bed op vrij eenvoudige wijze.
Watertank werkt met voetpedaal in het keukentje maar ook buiten kan worden afgetapt.
Er zit geen vuilwatertank in, je moet er even een emmer onderzetten als je ergens blijft staan.
Er is een trapje op maat gemaakt die aan de camper gehaakt kan worden maar er is ook een bij de vrijbuiter gekochte trap die je kunt gebruiken.
Er zitten vaste lichtpuntjes in en een ingebouwde cd speler. Achterin bij het bed zit zelfs nog een cassette-radio.
2 dakluikjes, bij het raam achter gelegenheid dit open te zetten en een vaste hor aanwezig.
Luifel over de hele lengte met knikarm uitdraaisysteem. De luifel is functioneel maar ziet er niet heel mooi meer uit.
Er is een achteruitrij camera geïnstalleerd en meerdere lichtpunten buitenom voor veiligheid en zichtbaarheid, allemaal vanuit de chauffeursstoel te bedienen. Er zijn meerdere snufjes ingebouwd zoals pneumatische snelheids-“vasthouder” (het is niet echt cruise control)
Het is dus een automaat. Die zijn nauwelijks nog op de markt. De bus is geschikt gemaakt voor rechtshandige bediening. (dit kan eenvoudig worden teruggebouwd)

We vergeten ongetwijfeld nog heel veel dingen te noemen, dat is ook een kwestie van zelf komen kijken of een keer mee rijden als je echt serieuze belangstelling hebt.


Laatst bewerkt 24 nov 2022 09:35 doorR.M. Zijlstra.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden
­