- Berichten: 2732
- Ontvangen bedankjes 362
Mercedes 614D Vario 94.000 km 1998
- Tj. Hoekstra
- Offline
- Platinum lid
- Vario 614 uit 2005, met OM 904 LA
Minder
Meer
19 apr 2021 11:56 #69238
door Tj. Hoekstra
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Beantwoord door Tj. Hoekstra in topic Mercedes 614D Vario 94.000 km 1998
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- M.C.L. Smeets
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 1
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2021 11:38 #69237
door M.C.L. Smeets
Mercedes 614D Vario 94.000 km 1998 werd gestart door M.C.L. Smeets
“Buster” is te koop. We hebben er meer dan een jaar, met z’n vieren een prachtige reis mee gemaakt. Van zomer 2018 t/m zomer 2019. Sindsdien gebruiken we ‘m nauwelijks nog omdat we te veel onderhoud hebben aan ons huis en schip, en omdat we met onze meiden nu, anders vakanties willen houden. Dus we hopen dat iemand anders er mooie avonturen mee gaat maken.
Wij hebben deze bus gekochte om een solide bus met zo min mogelijk elektronica te hebben. En het comfort van rijden met een automaat. We hebben de bus zelf ingetimmerd. Binnenin heb je sta hoogte. Om meer bergruimte te hebben, hebben we onder de banken een verhoogd vloertje gelegd, maar dat kan er zo weer uit. We zijn wij er mee naar zuid Iran en terug gereisd. Fantastische reis gemaakt met deze super betrouwbare bus. Onder alle omstandigheden van tropisch heet en woestijnstof t/m kou en sneeuw in de bergen. Hij heeft nog geen 94.000 km gelopen. Motor is in perfecte staat. Buitenkant is wat rommelig doordat er ooit ME beplating op zat, en er ondertussen wat roest plekken en een kras op zitten. De Apk-keuring geldt t/m 20 augustus dit jaar.
De bus is door zijn compacte lengte van 5,5 meter makkelijk te parkeren in een normaal parkeer vak en rijdt mede door de stuurbekrachtiging heerlijk soepel. Hij rijdt, door de automaat, als een gewoon busje. Technisch gezien is het een kleine vrachtauto, dus je hebt een C1 rijbewijs nodig. Maar wij hebben allebei met 5 praktijkessen ons rijbewijs gehaald.
Ben jij op zoek naar een betrouwbaar en stoer huis op wielen, waar je nog jaren mee vooruit kunt? Neem contact op of maak gerust een afspraak om Buster te komen bekijken.
Hartelijke groet,
Martine Smeets
Zie Marktplaats: link.marktplaats.nl/m1694297191
Algemene informatie
Voertuigcategorie: M1/SA
Aantal deuren: 3
Kleur: Blauw
Kenteken: 16-JVP-1
Bouwjaar: 1998
Kilometerstand: 93.579 kilometer
APK t/m 20-8-2021
Motor in perfecte staat. Bus is reisklaar!
Technische informatie
Vermogen: 100 kW
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 4249 cm2
Brandstof: Diesel
Transmissie: automaat
Stuurbekrachtiging
Topsnelheid: 110 km/u
Startblokkering
Gewichten
Massa Rijklaar: 4290 kg
Toegestane max massa: 5990 kg
Aanhangwagen geremd: 3500 kg
Aanhangwagen ongeremd: 750 kg
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen met gordel: 4
Aantal slaapplaatsen: 4
Onderhoud, historie en staat
Gekocht met 50.000 km.
APK:
Aantal sleutels: 2
Gekocht met 50.000 op de teller. Goed onderhouden.
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 113 euro/mnd
Comfort & Interieur
• Verwarming dmv originele Webasto standkachel
• Keukenblok met bamboo afdekplaat
• Kookstel Campinggaz 400 SG kookstel (nieuw 2018)
• Koelkast op gas (Dometic CombiCool RC 1600 EGP, nieuw 2019)
• 2 schoonwatertanks (samen 90 liter) onder de auto, met voetpomp te bedienen
• 1 vuilwatertank onder de auto (45 liter)
• Toilet Thetford Porta Potti WC (2018)
• Afvoer onder toilet bruikbaar voor evt. in te bouwen douche
• Banken zijn om te bouwen tot bed (190x140, Vulling koudschuim (nieuw 2018)
• Daktentmatras is origineel: circa 150 x 200
• Electra: 4 Ingebouwde led-dimlichten + 5 USB opladers
• 2 start accu’s en 2 gebruiksaccu’s.
• Vloer, wanden en (ruime)kastjes, zijn origineel uit de ME tijd.
• Dak zelf geïsoleerd en afgetimmerd
• Isolatiemateriaal voor de ramen is aanwezig, waardoor het ook goed verduisterd kan worden.
• Boven de bestuurder en bijrijder zit een plank waar alle beddengoed van 4 personen opgeborgen kan worden.
• Er is een lage tussenvloer in gezet waardoor je extra kratten onder de vloer hebt.
• Er is een kluis aanwezig waar laptops in passen. Kluis zit met bouten vast aan de betimmering.
• Ventilator is in het dak ingebouwd.
Exterieur
• Daktent (ik dacht Echo 160x220, zeer ruime twee persoons) met nieuwe hoes.
• Door het dakluik kun je de tent opzetten en gebruiken. Je kunt zo heel veilig in de daktent slapen: de bus is hoog is, en je hebt geen ladder van buiten nodig, die ’s nachts moet blijven staan.
• Zeer grote luifel, Thule Omnistor (met kleine beschadiging)
• Op een aantal plekken wat roest. En een kras op de zijkant
Wij hebben deze bus gekochte om een solide bus met zo min mogelijk elektronica te hebben. En het comfort van rijden met een automaat. We hebben de bus zelf ingetimmerd. Binnenin heb je sta hoogte. Om meer bergruimte te hebben, hebben we onder de banken een verhoogd vloertje gelegd, maar dat kan er zo weer uit. We zijn wij er mee naar zuid Iran en terug gereisd. Fantastische reis gemaakt met deze super betrouwbare bus. Onder alle omstandigheden van tropisch heet en woestijnstof t/m kou en sneeuw in de bergen. Hij heeft nog geen 94.000 km gelopen. Motor is in perfecte staat. Buitenkant is wat rommelig doordat er ooit ME beplating op zat, en er ondertussen wat roest plekken en een kras op zitten. De Apk-keuring geldt t/m 20 augustus dit jaar.
De bus is door zijn compacte lengte van 5,5 meter makkelijk te parkeren in een normaal parkeer vak en rijdt mede door de stuurbekrachtiging heerlijk soepel. Hij rijdt, door de automaat, als een gewoon busje. Technisch gezien is het een kleine vrachtauto, dus je hebt een C1 rijbewijs nodig. Maar wij hebben allebei met 5 praktijkessen ons rijbewijs gehaald.
Ben jij op zoek naar een betrouwbaar en stoer huis op wielen, waar je nog jaren mee vooruit kunt? Neem contact op of maak gerust een afspraak om Buster te komen bekijken.
Hartelijke groet,
Martine Smeets
Zie Marktplaats: link.marktplaats.nl/m1694297191
Algemene informatie
Voertuigcategorie: M1/SA
Aantal deuren: 3
Kleur: Blauw
Kenteken: 16-JVP-1
Bouwjaar: 1998
Kilometerstand: 93.579 kilometer
APK t/m 20-8-2021
Motor in perfecte staat. Bus is reisklaar!
Technische informatie
Vermogen: 100 kW
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 4249 cm2
Brandstof: Diesel
Transmissie: automaat
Stuurbekrachtiging
Topsnelheid: 110 km/u
Startblokkering
Gewichten
Massa Rijklaar: 4290 kg
Toegestane max massa: 5990 kg
Aanhangwagen geremd: 3500 kg
Aanhangwagen ongeremd: 750 kg
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen met gordel: 4
Aantal slaapplaatsen: 4
Onderhoud, historie en staat
Gekocht met 50.000 km.
APK:
Aantal sleutels: 2
Gekocht met 50.000 op de teller. Goed onderhouden.
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 113 euro/mnd
Comfort & Interieur
• Verwarming dmv originele Webasto standkachel
• Keukenblok met bamboo afdekplaat
• Kookstel Campinggaz 400 SG kookstel (nieuw 2018)
• Koelkast op gas (Dometic CombiCool RC 1600 EGP, nieuw 2019)
• 2 schoonwatertanks (samen 90 liter) onder de auto, met voetpomp te bedienen
• 1 vuilwatertank onder de auto (45 liter)
• Toilet Thetford Porta Potti WC (2018)
• Afvoer onder toilet bruikbaar voor evt. in te bouwen douche
• Banken zijn om te bouwen tot bed (190x140, Vulling koudschuim (nieuw 2018)
• Daktentmatras is origineel: circa 150 x 200
• Electra: 4 Ingebouwde led-dimlichten + 5 USB opladers
• 2 start accu’s en 2 gebruiksaccu’s.
• Vloer, wanden en (ruime)kastjes, zijn origineel uit de ME tijd.
• Dak zelf geïsoleerd en afgetimmerd
• Isolatiemateriaal voor de ramen is aanwezig, waardoor het ook goed verduisterd kan worden.
• Boven de bestuurder en bijrijder zit een plank waar alle beddengoed van 4 personen opgeborgen kan worden.
• Er is een lage tussenvloer in gezet waardoor je extra kratten onder de vloer hebt.
• Er is een kluis aanwezig waar laptops in passen. Kluis zit met bouten vast aan de betimmering.
• Ventilator is in het dak ingebouwd.
Exterieur
• Daktent (ik dacht Echo 160x220, zeer ruime twee persoons) met nieuwe hoes.
• Door het dakluik kun je de tent opzetten en gebruiken. Je kunt zo heel veilig in de daktent slapen: de bus is hoog is, en je hebt geen ladder van buiten nodig, die ’s nachts moet blijven staan.
• Zeer grote luifel, Thule Omnistor (met kleine beschadiging)
• Op een aantal plekken wat roest. En een kras op de zijkant
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.255 seconden