- Berichten: 10
- Ontvangen bedankjes 1
Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
- J.G.M. Moerel
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
21 mrt 2020 09:45 #59089
door J.G.M. Moerel
Jovita Moerel
Beantwoord door J.G.M. Moerel in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Jovita Moerel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.P. Hiemstra
- Offline
- Platinum lid
20 mrt 2020 20:20 #59084
door J.P. Hiemstra
MB 613D '85
Reisblog: goingthisway.nl Busklus?: repareren.frl
Beantwoord door J.P. Hiemstra in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
MB 613D '85
Reisblog: goingthisway.nl Busklus?: repareren.frl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.G.M. Moerel
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 10
- Ontvangen bedankjes 1
19 mrt 2020 09:12 #59055
door J.G.M. Moerel
Jovita Moerel
Beantwoord door J.G.M. Moerel in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Jovita Moerel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: E.A. Gielis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
19 mrt 2020 09:10 #59054
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.G.M. Moerel
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 10
- Ontvangen bedankjes 1
19 mrt 2020 08:49 #59053
door J.G.M. Moerel
Jovita Moerel
Beantwoord door J.G.M. Moerel in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Jovita Moerel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.P. Hiemstra
- Offline
- Platinum lid
18 mrt 2020 19:43 #59051
door J.P. Hiemstra
MB 613D '85
Reisblog: goingthisway.nl Busklus?: repareren.frl
Beantwoord door J.P. Hiemstra in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
MB 613D '85
Reisblog: goingthisway.nl Busklus?: repareren.frl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tj. Hoekstra
- Offline
- Platinum lid
- Vario 614 uit 2005, met OM 904 LA
Minder
Meer
- Berichten: 2732
- Ontvangen bedankjes 362
09 mrt 2020 18:30 #58831
door Tj. Hoekstra
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Beantwoord door Tj. Hoekstra in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
MB508 oprijtruck 1972 2014-2016
MB614 met OM904LA met speras 2005
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.G.M. Moerel
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 10
- Ontvangen bedankjes 1
09 mrt 2020 13:56 #58818
door J.G.M. Moerel
Jovita Moerel
Beantwoord door J.G.M. Moerel in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Jovita Moerel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
09 mrt 2020 13:52 #58817
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.G.M. Moerel
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 10
- Ontvangen bedankjes 1
09 mrt 2020 11:57 #58814
door J.G.M. Moerel
Jovita Moerel
Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw werd gestart door J.G.M. Moerel
Te koop Mercedes chassiscabine 508 met afneembare camperopbouw als lading.
De totale lengte inclusief opbouw is 6 meter.
Maximaal totaalgewicht is 5000Kg
De 508D is in uitstekende staat en heeft altijd binnen gestaan.
Motor OM314. 4ltr 80Pk
RDW-Keuring loopt tot 10 december 2020
Eerste toelating 30-06-1979.
Ten naamstelling sinds 11-04-1992
De Motor is met 331000 Km gereviseerd.
Huidige tellerstand is 423344 Km.
De remmen werken met perslucht bekrachtiging op hydraulisch remsysteem, de 508 is voorzien van een luchtpomp met luchtketel. Hiervoor wordt een 5e cilinder in het OM314 blok gebruikt
Olieverbruik is ¾ ltr op 5000Km.
Chassiscabine is voorzien van luchtvering voor en achter.
Voorbereiding van pneumatisch sperdifferentieel. Alles is al ingebouwd en functioneel, alleen verbinding van luchtcilinders naar remkabels moet nog gedaan worden.
25 jaar in bezit en altijd eigen onderhoud gedaan.
Hydraulische stuurbekrachtiging is later ingebouwd en de hydraulische pomp is in 2018 gereviseerd.
Banden hebben nog 7 mm profiel en er zijn nog twee nieuwe reservebanden gemonteerd onder het frame.
Tankinhoud diesel is 120 ltr.
De opbouw is voorzien van twist locks en wordt omhoog gedrukt door vier spindels voorzien van 24V elektromotoren.
De chassiscabine kan er dan onderuit worden gereden.
De opbouw is opgebouwd uit sandwichpanelen van 4 cm dik en voorzien van watervast multiplex. Het geheel is vastgelijmd met epoxy. De buitenkant is bedekt met glasweefsel doek in Epoxy en voorzien van een witte DD Lak.
De binnenzijde is 2019 nog helemaal opgeknapt en opnieuw geverfd
Technische voorzieningen opbouwdeel:
-Achteruitrij camera
-Kap voorzien van gebogen LED straler 1300mm 300W
-Ingebouwde Omnister luifel
-Drie samengestelde accu’s Lead Crystal Gel, 75 Ah elk
-Twee zonnepanelen op het dak van 150 Watt ieder
-MPPT solar lader 30A
-DC/DC inverter voor het laden van de Mercedes accu’s
-1500W sinusvormige omvormer 24V naar 230V
-Schoonwatertank 110 ltr met indicator
-Vuilwatertank 90 Ltr
-Wc en badkamer in aparte ruimt
-Opklapbed met traagschuimmatras
-Gasboiler van 10Ltr met luchtverwarming.
-IJskast.
-Zitgedeelte voorzien van twee pilote stoelen met armleuning.
-Ingebouwd Thetfordtoilet.
-Aanrecht met wasbak en warm/koud water
-Twee pits gasfornuis
-Er zijn nog veel reserveonderdelen aanwezig.
-De gehele elektrischer installatie is gedocumenteerd.
-Tekeningen van de opbouw en foto’s zijn aanwezig.
-Garagehandboek 508 aanwezig.
-Enorm veel opbergruimte en kasten.
Reden van verkoop : door een aantal rugoperaties is de kracht in mijn linkerbeen steeds minder geworden. De koppeling is te zwaar geworden en ik kan geen onderhoud meer plegen. Met bloedend hart moet ik afscheid nemen.
Vraagprijs Euro 12.500,-
De totale lengte inclusief opbouw is 6 meter.
Maximaal totaalgewicht is 5000Kg
De 508D is in uitstekende staat en heeft altijd binnen gestaan.
Motor OM314. 4ltr 80Pk
RDW-Keuring loopt tot 10 december 2020
Eerste toelating 30-06-1979.
Ten naamstelling sinds 11-04-1992
De Motor is met 331000 Km gereviseerd.
Huidige tellerstand is 423344 Km.
De remmen werken met perslucht bekrachtiging op hydraulisch remsysteem, de 508 is voorzien van een luchtpomp met luchtketel. Hiervoor wordt een 5e cilinder in het OM314 blok gebruikt
Olieverbruik is ¾ ltr op 5000Km.
Chassiscabine is voorzien van luchtvering voor en achter.
Voorbereiding van pneumatisch sperdifferentieel. Alles is al ingebouwd en functioneel, alleen verbinding van luchtcilinders naar remkabels moet nog gedaan worden.
25 jaar in bezit en altijd eigen onderhoud gedaan.
Hydraulische stuurbekrachtiging is later ingebouwd en de hydraulische pomp is in 2018 gereviseerd.
Banden hebben nog 7 mm profiel en er zijn nog twee nieuwe reservebanden gemonteerd onder het frame.
Tankinhoud diesel is 120 ltr.
De opbouw is voorzien van twist locks en wordt omhoog gedrukt door vier spindels voorzien van 24V elektromotoren.
De chassiscabine kan er dan onderuit worden gereden.
De opbouw is opgebouwd uit sandwichpanelen van 4 cm dik en voorzien van watervast multiplex. Het geheel is vastgelijmd met epoxy. De buitenkant is bedekt met glasweefsel doek in Epoxy en voorzien van een witte DD Lak.
De binnenzijde is 2019 nog helemaal opgeknapt en opnieuw geverfd
Technische voorzieningen opbouwdeel:
-Achteruitrij camera
-Kap voorzien van gebogen LED straler 1300mm 300W
-Ingebouwde Omnister luifel
-Drie samengestelde accu’s Lead Crystal Gel, 75 Ah elk
-Twee zonnepanelen op het dak van 150 Watt ieder
-MPPT solar lader 30A
-DC/DC inverter voor het laden van de Mercedes accu’s
-1500W sinusvormige omvormer 24V naar 230V
-Schoonwatertank 110 ltr met indicator
-Vuilwatertank 90 Ltr
-Wc en badkamer in aparte ruimt
-Opklapbed met traagschuimmatras
-Gasboiler van 10Ltr met luchtverwarming.
-IJskast.
-Zitgedeelte voorzien van twee pilote stoelen met armleuning.
-Ingebouwd Thetfordtoilet.
-Aanrecht met wasbak en warm/koud water
-Twee pits gasfornuis
-Er zijn nog veel reserveonderdelen aanwezig.
-De gehele elektrischer installatie is gedocumenteerd.
-Tekeningen van de opbouw en foto’s zijn aanwezig.
-Garagehandboek 508 aanwezig.
-Enorm veel opbergruimte en kasten.
Reden van verkoop : door een aantal rugoperaties is de kracht in mijn linkerbeen steeds minder geworden. De koppeling is te zwaar geworden en ik kan geen onderhoud meer plegen. Met bloedend hart moet ik afscheid nemen.
Vraagprijs Euro 12.500,-
Jovita Moerel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.377 seconden