Voorstellen en wat vragen
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
30 jul 2016 10:00 #30118
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Voorstellen en wat vragen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
30 jul 2016 09:41 #30116
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Voorstellen en wat vragen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.B.G. Duquesnoy
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 24
- Ontvangen bedankjes 0
30 jul 2016 01:14 - 30 jul 2016 01:24 #30113
door G.B.G. Duquesnoy
Beantwoord door G.B.G. Duquesnoy in topic Voorstellen en wat vragen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 30 jul 2016 01:24 doorG.B.G. Duquesnoy. Reden: foto probleem opgelost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.F. Smaling
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 583
- Ontvangen bedankjes 1
30 jul 2016 01:06 #30112
door J.F. Smaling
Beantwoord door J.F. Smaling in topic Voorstellen en wat vragen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.B.G. Duquesnoy
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 24
- Ontvangen bedankjes 0
30 jul 2016 00:53 #30111
door G.B.G. Duquesnoy
Beantwoord door G.B.G. Duquesnoy in topic Voorstellen en wat vragen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.B.G. Duquesnoy
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 24
- Ontvangen bedankjes 0
29 jul 2016 21:31 - 30 jul 2016 01:22 #30103
door G.B.G. Duquesnoy
Voorstellen en wat vragen werd gestart door G.B.G. Duquesnoy
Hallo allemaal,
Ruim een maand geleden heb ik een ex-brandweer MB 408 uit '72 gekocht, zie foto. Hij lijkt in goede staat te zijn en ik ben er tot nu erg blij mee. Natuurlijk zitten er een paar plekjes aan die aandacht nodig hebben, maar dat is bijna niet te voorkomen bij zo'n oude wagen. Dit is de eerste bestelwagen die ik heb en ik zit er aan te denken lid te worden, maar er zijn een paar dingen waar ik alvast wat expertise bij kan gebruiken.
Ten eerste de bandenspanning: het is me niet gelukt om een volledige handleiding te vinden of online iets over de bandenspanning voor een 408 op te sporen. De meeste mensen die ik het vraag geven 3.5bar aan, maar ook 4.5 of 5.0 bar komt af en toe voorbij. Bij 3.5 bar zijn de wangen erg bol en zojuist kwam ik bij zoeken naar de bandenmaat (6.50R 16C 108/107) op deze site www.bridgestone.com.vn/en/customer-servi...res-conversion-chart (ongeveer 1/3 omlaag scrollen) tegen dat de aangeraden spanning 5.0 bar is. Kan iemand dat bevestigen of een andere spanning bevestigen? Net zag ik ook op de voorbanden staat een bepaalde load bij 80psi (5.5 bar) en op de achterbanden staat 'test infl 73psi' (5.0 bar), is dat een max. druk of de aangeraden gebruiksdruk?
Verder zag ik bij controle een verbogen verend armpje half los aan de carburateur hangen. Uitgaande van de constructie en beweging bij intrappen gaspedaal heb ik hem opnieuw vastgezet en rechtgebogen, zie foto 2. Bij ong half gas of meer drukt hij nu een palletje in, dat eerst vast zat. Weet iemand wat dit onderdeel doet en wat de juiste afstelling is?
Ruim een maand geleden heb ik een ex-brandweer MB 408 uit '72 gekocht, zie foto. Hij lijkt in goede staat te zijn en ik ben er tot nu erg blij mee. Natuurlijk zitten er een paar plekjes aan die aandacht nodig hebben, maar dat is bijna niet te voorkomen bij zo'n oude wagen. Dit is de eerste bestelwagen die ik heb en ik zit er aan te denken lid te worden, maar er zijn een paar dingen waar ik alvast wat expertise bij kan gebruiken.
Ten eerste de bandenspanning: het is me niet gelukt om een volledige handleiding te vinden of online iets over de bandenspanning voor een 408 op te sporen. De meeste mensen die ik het vraag geven 3.5bar aan, maar ook 4.5 of 5.0 bar komt af en toe voorbij. Bij 3.5 bar zijn de wangen erg bol en zojuist kwam ik bij zoeken naar de bandenmaat (6.50R 16C 108/107) op deze site www.bridgestone.com.vn/en/customer-servi...res-conversion-chart (ongeveer 1/3 omlaag scrollen) tegen dat de aangeraden spanning 5.0 bar is. Kan iemand dat bevestigen of een andere spanning bevestigen? Net zag ik ook op de voorbanden staat een bepaalde load bij 80psi (5.5 bar) en op de achterbanden staat 'test infl 73psi' (5.0 bar), is dat een max. druk of de aangeraden gebruiksdruk?
Verder zag ik bij controle een verbogen verend armpje half los aan de carburateur hangen. Uitgaande van de constructie en beweging bij intrappen gaspedaal heb ik hem opnieuw vastgezet en rechtgebogen, zie foto 2. Bij ong half gas of meer drukt hij nu een palletje in, dat eerst vast zat. Weet iemand wat dit onderdeel doet en wat de juiste afstelling is?
Laatst bewerkt 30 jul 2016 01:22 doorG.B.G. Duquesnoy. Reden: foto's onzichtbaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden