­

Hoeveel bladveren voor welk draagvermogen?

• Koen Mertens
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 jun 2017 10:47 #36570 door Koen Mertens
Beantwoord door Koen Mertens in topic Hoeveel bladveren voor welk draagvermogen?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jun 2017 18:03 #36558 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Bijlagen:

• Koen Mertens
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jun 2017 13:10 #36527 door Koen Mertens
Hoeveel bladveren voor welk draagvermogen? werd gestart door Koen Mertens
Hallo,

ik heb mijn 508D intussen meer dan 10 jaar en heb destijds bij aankoop (voor een lange reis naar Afrika) mijn bladveren opnieuw laten plooien en enkele bladen laten bijplaatsen ter versteviging. Intussen merk ik dat mijn achterveren eigenlijk horizontaal staan in zo goed als onbelaste toestand (ik neem af en toe een motorfiets mee op een drager achterop) en gezien ik geen plannen heb de bus te verkopen denk ik er serieus over na me compleet nieuwe bladveerpakketten te kopen nu ik die nog vind.
Ik vind die bladveren op internet 8-lagig, 9-lagig en 10-lagig en vraag me af welke draagvermogens daaraan verbonden zijn. Hoeveel bladveren had een 608D bijvoorbeeld (achteraan en vooraan) wanneer hij nieuw bij Mercedes van de band rolde?
Ik denk eraan het zwaarste pakket te kopen (weeg volledig geladen rond de 4000kg schat ik) maar wil zeker zijn dat ik dan ook geen te hard afgeveerde bus krijg.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Bedankt voor elk antwoord.
Mvg,

Koen

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden
­